Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Grotfallet


jola61

Recommended Posts

Tack för det. Då har jag nog tillräcklig koll. Vet ni hur spåren ser ut? Går det att skejta?

Va där i måndags och elljusspåret va riktigt fint! Hakar du på golfbanan som va liiite sämre med nån kvist stickandes upp på några ställen så blir de strax över 7 km... Som jag skrev i någon annan tråd skulle jag inte ta finaste skidorna om jag skulle köra golfbanan... Men elljusspåret inga problem!

 

Tänkte inte hur de såg ut på skatedelen men elljusspåret ska inte va några problem! Ska nog dit i morgon och på fredag så jag kan kolla då...

Link to comment
Share on other sites

Ser fram emot en liten skejtrapport ;)

Något speciellt jag ska kolla efter? :D Åker ju inte skejt själv !

Du får helt enkelt ta ett skejtvarv' date=' svårare är det inte. :)[/quote']

Äh då vurpar jag bara ;) Väntar på den dagen jag ska klara ett pass på skidor utan att ramla! Tror inte de har hänt än! Blir alltid nyfiken och kollar bakåt i någon backe eller nåt och då är de kört ;)

Link to comment
Share on other sites

Något speciellt jag ska kolla efter? :D Åker ju inte skejt själv !

Du får helt enkelt ta ett skejtvarv' date=' svårare är det inte. :)[/quote']

Äh då vurpar jag bara ;) Väntar på den dagen jag ska klara ett pass på skidor utan att ramla! Tror inte de har hänt än! Blir alltid nyfiken och kollar bakåt i någon backe eller nåt och då är de kört ;)

Du får se till att du har Vasa framför dig i VL då. Är han bakom dig så kommer du att ramla och då är han förbi! Låter som ett olösligt problem!

Link to comment
Share on other sites

Du får helt enkelt ta ett skejtvarv' date=' svårare är det inte. :)[/quote']

Äh då vurpar jag bara ;) Väntar på den dagen jag ska klara ett pass på skidor utan att ramla! Tror inte de har hänt än! Blir alltid nyfiken och kollar bakåt i någon backe eller nåt och då är de kört ;)

Du får se till att du har Vasa framför dig i VL då. Är han bakom dig så kommer du att ramla och då är han förbi! Låter som ett olösligt problem!

Ja de e lugnt skakar av mig Vasa i första backen! Sen tänker jag gå på max till Risberg ;) Sen får vi se om jag har krafter kvar att ta mig i mål :P

Link to comment
Share on other sites

Sådär då har man vart på grotfallet idag igen! Åkte runt som bambi på hal is på igensnöat spår i en timme sen kom räddningen! Spårgubben kom och plattade till och ensam på grotfallet fick jag åka i helt nyspårade spår ! :D Mums va härligt de va... Hade precis kört 1 timme så det blev en timme till hehe!

 

Spåren på eljuset är riktigt fint! SKulle säga 4.5 / 5 för att inte göra någon besviken hehe... HAn spårade även golfbanan så jag drog efter men han åkte så sakta så jag vände! Så den har jag inte tittat... HAn spårade även ett till spår vilket såg ut att vara 5 km som jag heller inte tittade... Ska gneta vidare i morgon då kommer jag formodligen åka alla spår där som finns som uppvärmning innan intervallerna sätts igång ;)

 

Skejt delen såg riktigt fin ut! Är ju tillplattat överallt på alla spår typ så de går säkert att skejta runt kors och tvärs där..

 

VA runt minus 10 och jag toppade min förra vallning med VR40 vilket va ganska bra.. Tyckte dock jag hade lite tjuvsläpp men jag vetefan :P Körde A1 tempo så jag hade väl inte tillräckligt tryck...

Link to comment
Share on other sites

Hur mycket snö är det egentligen i Grotfallet? Dvs om du skulle uppskatta snömängden ute på golfbanan där det inte är tillplattat. Har väl inte kommit någon snö att prata om senaste veckan? Har ju kommit lite snö i Stockholm senaste dagarna, men tror ändå jag åker upp i helgen.
Link to comment
Share on other sites

Ser fram emot en liten skejtrapport ;)

Något speciellt jag ska kolla efter? :D Åker ju inte skejt själv !

Nu ljuger du väl globen. ;) Du har ju i en annan tråd avslöjat att du testade fristil i tunneln.

Tack för rapporten. Vi får se hur det blir till helgen. Åkte två mil runt sjön i Ånnaboda idag och jag har lite närmare dit.

Link to comment
Share on other sites

Hur mycket snö är det egentligen i Grotfallet? Dvs om du skulle uppskatta snömängden ute på golfbanan där det inte är tillplattat. Har väl inte kommit någon snö att prata om senaste veckan? Har ju kommit lite snö i Stockholm senaste dagarna, men tror ändå jag åker upp i helgen.

Jag har ingen aning faktiskt... Snöa ju lite igår men inga mängder... Kan kolla snömängden i morgon om ja kommer ihåg hehe...

Link to comment
Share on other sites

Hur mycket snö är det egentligen i Grotfallet? Dvs om du skulle uppskatta snömängden ute på golfbanan där det inte är tillplattat. Har väl inte kommit någon snö att prata om senaste veckan? Har ju kommit lite snö i Stockholm senaste dagarna' date=' men tror ändå jag åker upp i helgen.[/quote']

Jag har ingen aning faktiskt... Snöa ju lite igår men inga mängder... Kan kolla snömängden i morgon om ja kommer ihåg hehe...

Äh, spelar ingen större roll. Bara spåren är bra är det ju skit samma.

Link to comment
Share on other sites

Ser fram emot en liten skejtrapport ;)

Något speciellt jag ska kolla efter? :D Åker ju inte skejt själv !

Nu ljuger du väl globen. ;) Du har ju i en annan tråd avslöjat att du testade fristil i tunneln.

Tack för rapporten. Vi får se hur det blir till helgen. Åkte två mil runt sjön i Ånnaboda idag och jag har lite närmare dit.

Fan du kom på mig :D Ånnaboda vart ligger det ?

Link to comment
Share on other sites

Hur mycket snö är det egentligen i Grotfallet? Dvs om du skulle uppskatta snömängden ute på golfbanan där det inte är tillplattat. Har väl inte kommit någon snö att prata om senaste veckan? Har ju kommit lite snö i Stockholm senaste dagarna' date=' men tror ändå jag åker upp i helgen.[/quote']

Jag har ingen aning faktiskt... Snöa ju lite igår men inga mängder... Kan kolla snömängden i morgon om ja kommer ihåg hehe...

Äh, spelar ingen större roll. Bara spåren är bra är det ju skit samma.

De e sant ! Elljusspåret va som sagt prima idag! ska kolla de andra spåren i morgon..förhoppningsvis är det ännu bättre på Golfbanan nu..

Link to comment
Share on other sites

Något speciellt jag ska kolla efter? :D Åker ju inte skejt själv !

Nu ljuger du väl globen. ;) Du har ju i en annan tråd avslöjat att du testade fristil i tunneln.

Tack för rapporten. Vi får se hur det blir till helgen. Åkte två mil runt sjön i Ånnaboda idag och jag har lite närmare dit.

Fan du kom på mig :D Ånnaboda vart ligger det ?

Någon mil väster om Örebro.

Link to comment
Share on other sites

Nu ljuger du väl globen. ;) Du har ju i en annan tråd avslöjat att du testade fristil i tunneln.

Tack för rapporten. Vi får se hur det blir till helgen. Åkte två mil runt sjön i Ånnaboda idag och jag har lite närmare dit.

Fan du kom på mig :D Ånnaboda vart ligger det ?

Någon mil väster om Örebro.

AHa oki oki !

Link to comment
Share on other sites

Jola61: Kan man få en liten spårrapport från Ånnaboda? Jag ska dit imorn och begå premiär.

Det var OK spår runt sjön. Något tunt med snö och några få genomslag. Tyvärr var det några puckon som var ute och gick med hundar i spåret.

Snökanonerna på kanonsnöspåret var igång men spåret såg inte preparerat ut.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en kollega på jobbet som tänker som "hundägarpuckona". Det är helt omöjligt att få henne att förstå att det finns folk som lägger ner sin själ i att fixa skidspår och att det finns oändligt med vägar att löpträna på. I övrigt är hon en klok kvinna, men det finns tyvärr alldeles för många som tänker som henne runt i vårt avlånga land.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...