Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidbrott


simongunnarsson

Recommended Posts

Har precist köpt ett par nya salomon EQ8 classic har nog åkt totalt 5 mil. Var ute och åkte i onsdags och trillade men tänkte inte mer på det och åkte vidare sedan var jag ute och i fredags och åkte en mil till. Sedan när jag tog fram skidorna i söndags så märkte jag att ena skidan hade spruckit precist framme vid skruven under bindningen. Är detta vanligt? eller har jag bara haft otur?
Link to comment
Share on other sites

Har precist köpt ett par nya salomon EQ8 classic har nog åkt totalt 5 mil. Var ute och åkte i onsdags och trillade men tänkte inte mer på det och åkte vidare sedan var jag ute och i fredags och åkte en mil till. Sedan när jag tog fram skidorna i söndags så märkte jag att ena skidan hade spruckit precist framme vid skruven under bindningen. Är detta vanligt? eller har jag bara haft otur?

att du får en spricka i övre ytbeklädnaden/lacken, i skidans längsledd någon mm åt varje håll från en skruv är ganska vanligt.

 

att däremot hela skidan går av är högst ovanligt. du ska falla bra olyckligt om det inte ska klassas som material-fel, enligt min mening.

Link to comment
Share on other sites

ja precist min skida har ju helt gott av. Det var ingen jätte vurpa så tycker det är lite konstigt att dom gick av. Får se vad dom säger om skidorna när jag lämnar in dom hos affären

där är ju skidan som tjockast (hållbarast) så det låter nästan som om den som monterade dina bindningar hade för liten diameter på borret han borrade hålen med och eller lyckades dra skruven för hårt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...