Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skidskor till SNS profil


sanke

Recommended Posts

Det funkar med nya Salomonpjäxor i profil-bindningen. Kapa av ett streck eller två på kudden bara, för att slippa tryck över tårna. På mina grusskidor har jag en profil-bindning från c:a 1990 och mina S-lab-pjäxor passar bra där.

Andreas, funkar alltså årets s-lab med nya rs17 sulan som är ännu mera bakåtflyttad pinne med ganmla profilbindningen bara man skär bort litegrann av kudden?

 

 

Har nämligen gamla s-lab sulan på mina skor och funderade på att köpa nya men har ju 6par skidor med salomon profilbindning och har ingen större lust att byta bindningar på alla till propulse

Link to comment
Share on other sites

har förra årets s-lab pjäxa. funkar hur fint som helst med gamla "kuddbindningen" utan mod. tror nog att även nya s-lab mfl passar med gamla kuddbindn utan mod.

Att det funkar med gamla s-lab vet jag, jag har inte modifierat kudden nånting och det funkar men frågan var om det funkar med rs17 sulan. Enligt sportaffärerna ska det inte fungera, men dom vill väl sälja nya bindningar. Tänkte om nån här hade provat.

Link to comment
Share on other sites

kan ju börja med, som jag gjorde, att i en butik ta nya pjäxan å trycka i i gamla å nya bindningen och notera att det iaf inte känns ngn skillnad.

 

Jag skulle inte känna oro att köpa nya pjäxan och räkna med att ha till gamla kuddbindn. - på sin höjd att du åker på att skära bort lite av kudden.

 

----

 

Kom att tänka på: salomon menar att nya sulan, med nya placeringar av pinnarna, är nästan "revolutionerande". jaha; har det tagit dem tiotalet år att komma på att flytta bak pinnen ngra mm...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...