Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Var kan man köpa skatepjäxor av märket Alpina i Sthlm/Uppsala?


flying_c

Recommended Posts

Hej.

 

Jag, eller snarare tjejen, letar efter skatepjäxor av märket Alpina.

Det hela är lite bakvänt eftersom hon köpte skateskidor & pjäxor samtidigt. När vi kom hem visade det sig att pjäxorna inte passade så bra som hon tänkt och när vi lämnade tillbaka dem dagen efter hade butiken redan skruvat fast rottefella-bindningen på skidorna. Inte läge att byta till salomon alltså.

 

Så nu letar vi pjäxor som passar till bindningen. Alpina verkar passa bra så vem säljer dem här i området?

 

Runnerstore hade inga i nätbutiken i alla fall. Google har inte gett nåt resultat.

 

Edit: Stavfel

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Jag, eller snarare tjejen, letar efter skatepjäxor av märket Alpina.

Det hela är lite bakvänt eftersom hon köpte skateskidor & pjäxor samtidigt. När vi kom hem visade det sig att pjäxorna inte passade så bra som hon tänkt och när vi lämnade tillbaka dem dagen efter hade butiken redan skruvat fast rottefella-bindningen på skidorna. Inte läge att byta till salomon alltså.

 

Så nu letar vi pjäxor som passar till bindningen. Alpina verkar passa bra så vem säljer dem här i området?

 

Runnerstore hade inga i nätbutiken i alla fall. Google har inte gett nåt resultat.

 

Edit: Stavfel

Runnersstore.se har Madshus och och Fischerpjäxor för skate, dock inte alpina. Kolla med Alewalds, de kanske har. Allmänt är det ju riktigt dåligt med skateutrustning att köpa i Sthlm. Du kan ju ringa till bromma skidsport också men det verkar tunt i deras webbutik.

Link to comment
Share on other sites

Om du/ni vet att Alpina passar bra och ni vet storleken så kan du väl även köpa via nätet. Finns några handlare som är bra på att fixa fram rätt prylar. Jag skulle rekommendera Skistart.com. Det börjar bli lite svårt att få tag på rätt grejer redan nu innan jul så jag skulle försöka lösa detta så snart som möjligt.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...