Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vunnit Startplats till Vasa loppet


wallgrec

Recommended Posts

Hej

 

Jag fick besked från alecta idag att jag vunnit en start plats till Vasaloppet, till saken hör att jag redan har anmält mig till öppet spår den 27/2. Jag funderar nu på att köra båda loppen, men eftersom jag aldrig har kört vasan innan undrar jag om man hinner återhämta sig så pass efter öppet spår så man kan klara Vasan en vecka efter.

Link to comment
Share on other sites

Hur långt är ett snöre?

 

Det finns det stor chans till. Men om det är precis så att du klarar Öppet Spår så kanske inte Vasaloppet blir den Upplevelse det bör vara.

 

I min värld så måste man vara extremt vältränad för att verkligen kunna maxa på bägge loppen och få ut allt. Men handlar det "bara" om att klara det och du har skött förberedelserna bra så ser det ljust ut.

 

Jämför man med löpning så räckte inte ens 3 veckor för mig mellan Lidingöloppet och Växjö Marathon. Ja, för att kunna ta ut sig max igen alltså. Men det är ju individuellt.

 

Jag tycker dock att du skall köra! :-)

Link to comment
Share on other sites

Om du bestämmer dig för att bara köra öppet spår så är jag intresserad av att köpa din startplats till Vasaloppet.

Jag missade nämligen att anmäla mig i år när det blev fullt så tidigt.. Lite surt när jag är mitt i min Svenska Klassiker..

Tyvärr stod det i utlottningen stod att platsen inte gick att sälja vidare.

Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort en dubbel två gånger och det funkar. Mitt råd är att välja ut ett av loppen som huvudlopp då det kan vara svårt att prestera maximalt i två kraftprov tätt inpå. Lars-Erik kör ofta alla tre med bra resultat.

 

En ytterligare fördel är att ditt ÖS ger dig seedning till VL en vecka senare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hej

 

Jag fick besked från alecta idag att jag vunnit en start plats till Vasaloppet, till saken hör att jag redan har anmält mig till öppet spår den 27/2. Jag funderar nu på att köra båda loppen, men eftersom jag aldrig har kört vasan innan undrar jag om man hinner återhämta sig så pass efter öppet spår så man kan klara Vasan en vecka efter.

Hej, lycky you,

jag har anmält mig till ÖS på söndag med en resa via jobbet. Vill gärna köra VL också men hittar inget startbiljett, förut kunde man hur som helst köpa via VL hemsidan men inte nu.

Skulle du tycka att du trots all träning inte vågar köra båda så vill jag gärna köpa din VL biljett.

Har du annars ordnat logistiken runt VL 2011 ? Det är inte allt för enkelt. Vi har logistiken men inga biljetter till starten.

Ha ett gott nytt år och lycka till med träningen

snödiggare :)

Link to comment
Share on other sites

Jag körde båda loppen 2010 och det var den vintern jag började med konditionsträning/skidor...

 

Körde ÖS på 7.18 och sen hade jag en jobbig vecka med mycket jobb samt massa bök med boende och skaffa startplats... + att jag kom försent till starten! Men ändå va det riktigt kul på Vasaloppet men var väldigt mycket jobbigare psykiskt andra gången! Va nära att bryta efter hälften men lite buljong gjorde susen! Kom dock in på 7.37 men folket gjorde nog sitt..

 

Så nog allt fixar du att återhämta dig!

Link to comment
Share on other sites

Om du bestämmer dig för att bara köra öppet spår så är jag intresserad av att köpa din startplats till Vasaloppet.

Jag missade nämligen att anmäla mig i år när det blev fullt så tidigt.. Lite surt när jag är mitt i min Svenska Klassiker..

Öppet spår räknas väl in ändå i en svensk klassiker?

Link to comment
Share on other sites

Om du bestämmer dig för att bara köra öppet spår så är jag intresserad av att köpa din startplats till Vasaloppet.

Jag missade nämligen att anmäla mig i år när det blev fullt så tidigt.. Lite surt när jag är mitt i min Svenska Klassiker..

Öppet spår räknas väl in ändå i en svensk klassiker?

Japp det gör det=)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...