Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Apelsinklyftan


Fluid

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har funderat på en sak som jag hoppas att ni kan hjälpa mig med.

 

Någonstans i slutet på vasaloppet, när tröttheten har smygit över en och musklerna skriker efter att få stanna och tunnelseendet gör att man nästan är blind... så stopper någon in en apelsinklyfta i munnen på en. Den är liksom det bästa man får under ett vasalopp. Så himla uppiggande och fräscht. Detta har hänt mig 4 gånger, men jag vet fortfarande inte var jag befinner mig när detta händer. Är det någon som är mer vid sitt medvetande än jag och kan upplysa mig om detta.

Link to comment
Share on other sites

Det går inte så fort i Läde, så nog hinner man "suga i sig" en apelsinklyfta.

 

Sen fanns det i många år apelsinklyftor vid "utgången" från några kontroller, är det borttaget eller har jag missat det de sista åren. Tyckte det var uppfriskande att avsluta med en apelsinklyfta, men många gjorde kanske som jag, spottade ut det utsugna fruktköttet, kanske var därför det togs bort.:/

Link to comment
Share on other sites

Hinner man verkligen äta apelsin i farten? :)

Oj då! Jag trodde att du var så säker på segern över Globen att du kunde stanna och skala dina egna apelsiner lite då och då. Börjar du vekna???

 

/TV-åkaren :D

Vasa käkar dom med skalet på!!

Visst gör han det, som en extra C-vitamininjektion. :)

Märkte idag att jag behöver träna intag av dricka på kontroller så man inte tappar klungan...

Link to comment
Share on other sites

Ja, visst är den där apelsinklyftan helt toppen!! Chokladen och ahlgrens bilar har jag också fått vid ett flertal lopp. Men en sak som jag uppskattar väldigt, och som jag saknade i årets vasalopp var de 4 (eller är dom 5) kvinnor som brukar stå och sjunga någonstans mellan Eldris och Mora. Dom är helt underbara och jag får alltid en extra kick när dom sjunger för mig. Hoppas alla frivilliga som står där kring banan med de små men ack så värdefulla tilltuggen och hejaropen förstår hur mycket man uppskattar det som åkare.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...