Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad har ni under kondomen?


gusten82

Recommended Posts

Vad ska jag ha för kläder när jag åker skidor? Det är ju som att fråga: Hur långt är ett snöre? Dvs. det varierar, alla har olika tycke och smak. Blev det för varmt med vindtätt, ta då inte vindtätt nästa gång vid samma temperatur.

Hur många lager valla ska man lägga? Det beror ju på hur hårda skidorna är, hur duktig man är på att åka, TESTA tills det funkar.

Det finns ingen annan, som kan svara på sådana här frågor åt er, det är bara att prova sig fram den hårda vägen.

Link to comment
Share on other sites

Åh, vad detta kan misstolkas :D

Kanske ett medvetet smashläge?

 

Om det är kallt tycker jag funktionsunderställ med windstopper fram är en nödvändighet. Själv blir jag främst frusen om benen. Tror jag har ett par "ganska tjocka" craft-kalsonger. Tröjor lite tunnare Newline tror jag. Men märkena spelar väl inte så stor roll. Kortkalsonger har jag nästan alltid med windstopper, även då det är lite varmare.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör i stort sett alltid med WS underställ under tight dräkt, med vindställ övrst så

blir det bara tunnt underställ. Jag är inte extremt frusen men ben och mage blir

alltid kalla och WS skyddat undesrtäll hjälper bra.

 

Jag vill dessutom bli varm, övervarm har jag aldrig blivit av 2 lager i minusgrader... jag kanske kör för mesigt?

Så öite svett tål jag, men som sagt var.... väldigt individuellt!

Link to comment
Share on other sites

Har inte hittat någon underställströja med windstopper som har ok passform. Känns som att de jag provat förutsätter smala axlar - ärmens insättning sitter för högt upp o är för liten. Nån som kan rekommndera märke?

 

(Nej, jag är inte onormalt krallig, men ganska stor. Nej, Craft har inte passat när jag provat)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...