Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ny skateutrustning!


larante

Recommended Posts

Halloj allihopa och God Jul på er!

Har inte åkt på några år, men tänkte att jag skulle köra igång igen och satsa på skate!

Tycker väl själv att tekniken är relativt okej, men det jag inte kan så mycket om är vilken utrustning som är bra och mindre bra. Som jag skulle uppskatta oerhört mycket om jag fick lite synpunkter och tips på!

Är 191cm lång och väger 85kg, ett par stavar som är 170cm är redan inköpta. Har sett och hört av flera som anser att detta är bra längd på stavar rent teoretiskt sen är de väl upp till var och en att känna vad som är bäst?:)

 

Det jag skulle behöva lite tips på är skidor, pjäxor och bindning. Min budget ligger runt 4000kr. Här är ett par skidor som jag iaf har kollat på http://www.udenssport.se/sv/product/1544/Fischer-CRS-Skating-Vasa-NIS?data-p-langd=property__value_269 , något att ha?:)

 

Ber om ursäkt för att jag inte har någon koll på termer och liknande=p

 

Ha de gött /larante

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren!

 

Jo tyvär är RCS's lite för dyra för mig, var inne idag på både intersport och stadium.

 

På intersport kunde jag få ett par RCR för 2000kr, dock så var längden 187cm alltså 4cm kortare än mig själv. Enligt honom som hjälpte skulle de inte vara några problem och jag har trivts i rätt korta skidor förut. Men nu vill jag ju ändå ha det som är optimalt för min budget, vilket jag inte riktigt vet ifall det är? Jag tänker ju inte tävla så regeln? om att skidan måste vara längre än en själv behöver man inte tänka på:)

Men det viktiga kanske bara är att spannet blir rätt så behöver jag inte oroa mig över längden?

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaren!

 

Jo tyvär är RCS's lite för dyra för mig, var inne idag på både intersport och stadium.

 

På intersport kunde jag få ett par RCR för 2000kr, dock så var längden 187cm alltså 4cm kortare än mig själv. Enligt honom som hjälpte skulle de inte vara några problem och jag har trivts i rätt korta skidor förut. Men nu vill jag ju ändå ha det som är optimalt för min budget, vilket jag inte riktigt vet ifall det är? Jag tänker ju inte tävla så regeln? om att skidan måste vara längre än en själv behöver man inte tänka på:)

Men det viktiga kanske bara är att spannet blir rätt så behöver jag inte oroa mig över längden?

Det viktigaste är som du nämner att spannet blir rätt för dig, din vikt och din åkkapacitet. När det gäller prisklass så får du det du betalar för. Skulle nog inte köpa 187 med tanke på din vikt och längd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...