Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Inskrivning till Vasaloppet


pettisson

Recommended Posts

Hej

 

Jag tänkte fråga er som säkert åkt Vasaloppet (öppet spår) förr och kanske vet.

 

Det står ju att man måste betala med giro inom fyra dagar. Jag skickade brevet samma dag så det borde kommit fram. Men Julafton var på samma dag så det kanske blev knas i juletider.

 

Hur som helst så har jag inte fått startnummer eller emailbekräftelse än. Har ni någon aning om vad man kan göra? För bekräftelsen borde jag fått redan väl? Det var sju dagar sen jag anmälda mig nu.

 

Jag testade ringa ett nummer på hemsidan och dom sade att dom hade stängt till 10:e januari!

 

Jag är alltså rädd att jag betalat nästan 2 000 för brorsan och jag. Vet ni någon annanstans man kan ringa eller så?

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Ja de är så stora nu att de inte behöver att bekymra sig över missade kunder. :(

 

Men inte behöver du vara bekymrad över detta, avvakta tills den 10 januari så löser det nog sig till det bästa om du har betalat till rätt bank- eller plusgironummer. :)

De är trots allt inga skojare...

 

Tänk på att de slänger mailen om du skickar innan den 10 januari och inte får svar.

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/nyheter_o_reportage/senaste_nytt/nyhet_julstangt2010_101223

Link to comment
Share on other sites

Tänk på att de slänger mailen om du skickar innan den 10 januari och inte får svar.

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/nyheter_o_reportage/senaste_nytt/nyhet_julstangt2010_101223

Det här var nog det mest oförskämda jag läst någonsin på en hemsida!!

Ja man kan tycka att de inte sköter de så smidigt, men tror de är för att de vill ge kunderna snabba svar och då vill de heller inte skapa någon buffert med mejl som är obesvarade.

För skulle kunna tro att det hade kommit in ett antal tusen mejl fram till den 10e och innan de läst igenom alla så skulle många hinna skicka igen och en negativ cirkel skapas.

Ett bra och dåligt beslut alltså

Link to comment
Share on other sites

Jag brukar låta datorn skicka ett svarsmeddelande att jag tar tag i ärendet när jag är tillbaks från semestern.

En firma som tillämpar samma ohyffs som Vasaloppet blir snart utan kunder. Men det är som Vasa skriver, -dom behöver inte ge service, dom får kunder ändå!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...