Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

FR410


Petter

Recommended Posts

Är det någon här som hunnit prova FR410? Hur mkt använder ni GPS-funktionen? Hur är garmin som pulsmätare jämfört med polar RS800/400?

Tror själv att GPS kan vara rolig som motivation, men är tveksam till att jag kommer att föra över på kartor o annat.

 

/Petter

Link to comment
Share on other sites

Det kommer du!

Jag lovar... :)

 

Hastighetsmätaren är ett bra sätt att inte soffa till sig under träningspasset.

Och sedan tycker jag det är skoj att titta speciellt på höjdkurvorna i datorn, om de är tillrättade i SportTracks med "Elevation Correction" så tror jag de stämmer hyfsat.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer du!

Jag lovar... :)

 

Hastighetsmätaren är ett bra sätt att inte soffa till sig under träningspasset.

Och sedan tycker jag det är skoj att titta speciellt på höjdkurvorna i datorn, om de är tillrättade i SportTracks med "Elevation Correction" så tror jag de stämmer hyfsat.

GPS-klocka är nog det bästa som har hänt min träning. Det känns helt enkelt optimalt att kunna få reda på puls och distans/fart direkt på handleden. Att det sedan finns gratis mjukvara som t ex SportTracks för vidare analys gör det väl värt den lilla tid det tar att ladda över data. "Strong buy!"

Link to comment
Share on other sites

Det kommer du!

Jag lovar... :)

 

Hastighetsmätaren är ett bra sätt att inte soffa till sig under träningspasset.

Och sedan tycker jag det är skoj att titta speciellt på höjdkurvorna i datorn' date=' om de är tillrättade i SportTracks med "Elevation Correction" så tror jag de stämmer hyfsat.[/quote']

GPS-klocka är nog det bästa som har hänt min träning. Det känns helt enkelt optimalt att kunna få reda på puls och distans/fart direkt på handleden. Att det sedan finns gratis mjukvara som t ex SportTracks för vidare analys gör det väl värt den lilla tid det tar att ladda över data. "Strong buy!"

instämmer!!

Link to comment
Share on other sites

Det kommer du!

Jag lovar... :)

 

Hastighetsmätaren är ett bra sätt att inte soffa till sig under träningspasset.

Och sedan tycker jag det är skoj att titta speciellt på höjdkurvorna i datorn, om de är tillrättade i SportTracks med "Elevation Correction" så tror jag de stämmer hyfsat.

Hur fungerar det att ladda över all data som jag har sparat på garmins egna program till SportTracks? jag vill ju ha alla mina timmar och mil på samma ställe ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...