Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur förvarar ni batteripacken till eran pannlampa?


Dobbeldans

Recommended Posts

Av min älskade fru så fick jag i julklapp en Mila Zenith:-D Dock så insåg jag att de har snålat på längden på sladd så antingen måste jag gaffa fast batteripacket runt halsen, köpa en förlängningskabel och ha batteripacket i midjeväska eller köpa ett separat sele då batteripackket sitter på ryggen.

Om vi bortser från alternativ ett och jämför de övriga två alternativen, fungerar det bra nog med förlängningssladd och ha batteripacken i väska eller är det värt att lägga 400 spänn extra för att ha batteripacket i ett specialgjort sele?

Hur gör ni?

Link to comment
Share on other sites

Av min älskade fru så fick jag i julklapp en Mila Zenith:-D Dock så insåg jag att de har snålat på längden på sladd så antingen måste jag gaffa fast batteripacket runt halsen, köpa en förlängningskabel och ha batteripacket i midjeväska eller köpa ett separat sele då batteripackket sitter på ryggen.

Om vi bortser från alternativ ett och jämför de övriga två alternativen, fungerar det bra nog med förlängningssladd och ha batteripacken i väska eller är det värt att lägga 400 spänn extra för att ha batteripacket i ett specialgjort sele?

Hur gör ni?

Jag har kört med batteriet i midjeväska och det går bra men en sele är väl det bästa. Letro Sport har en egendesignad sele för 315kr som jag själv funderat på att skaffa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Om det är samma batteripaket som silva 478 så finns det ett billigare alternativ silva har en signalväst med fack på ryggen för både 4,5 och 9 ah batteri hade själv en sådan när jag hade en silva 478 och det fungerade mycket bra då för två år sedan så gav jag 150 kr på löplabbet.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...