Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Service


Mårten

Recommended Posts

Hej!

Har nyss köpt ett par skidor på blocket o åkt 4-5ggr efter 25år,kul variation istället för att bara cykla.men skulle behöva serva mina skidor,har dåligt glid,vallat själv men blir inte mkt bättre,nån som vet vart i skåne/södra halland man kan serva skidor??borde ju finnas ..

Link to comment
Share on other sites

kör med fästtejp o har kortat längden på tejpen så nu blev det lite bakhalt men glider ändå inte bra..men har bra fäste uppför släppte lite i dag jämfört med i söndags men inget som har betydelse,värre med glidet..

Ett av problemen med tejp är just att det kan påverka glidet negativt. Speciellt i kall och lite lös snö. Prova att korta av tejpen ett par cm till i varje ända. Hur lång är tejpen som den är? Det kan ju vara så att din skida är för mjuk.

Link to comment
Share on other sites

har provat att korta tejpen,är 28cm nu..

 

Mårten

28 cm är väldigt kort. Jag tror att du har fått för mjuka skidor. Du bör kunna ha en tejplängd på i alla fall 45 cm utan att den ska ligga i nämnvärt när du står på båda skidorna. Har du fått sidorna utprovade för din nuvarande vikt? Jag menar med bladmått eller spannplatta?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...