Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Påhejare under Tjejvasan


Cecisand

Recommended Posts

Jag har med mig några "supporters" till Tjejvasan och jag undrar om någon vet om de kan komma åt att heja på mig utmed spåret? Efter de har sett mig komma iväg i starten, hinner de då köra till något bra ställe, eller är det så ont om plats och köer att det bara är att köra diret till Mora? Jag startar (troligen) i de senare startgrupperna och har som mål att ta mig runt, dvs det går inte extremt snabbt :)
Link to comment
Share on other sites

Jag har med mig några "supporters" till Tjejvasan och jag undrar om någon vet om de kan komma åt att heja på mig utmed spåret? Efter de har sett mig komma iväg i starten, hinner de då köra till något bra ställe, eller är det så ont om plats och köer att det bara är att köra diret till Mora? Jag startar (troligen) i de senare startgrupperna och har som mål att ta mig runt, dvs det går inte extremt snabbt :)

Det bör gå bra, när min tjej kört har jag stuckit när starten gått eller precis innan, sedan har jag åkt till hökberg (11-12km) (det är en utförsbacke typ 500meter efter kontrollen där vägen går precis bredvid spåret), där har jag langat dricka. Sen har det inte vart några problem att hinna till Läde (15km) och Hemus och även åkt ett par kilometer mot spåret för att möta för en sista drickalangning. Till Eldris får man ju inte åka upp om man inte har elitserviceskylt men det hade nog också hunnits annars.

 

Nu startade ju hon vid första starttid så det är möjligt att det är en helt annat sak att ta sig fram på vägarna någon timme senare, det vet jag inget om.

 

PS. jag hoppas du inte på allvar tänkte "ta dig runt" för då kan det ta tid att åka till Mora. :)

Link to comment
Share on other sites

...Jag startar (troligen) i de senare startgrupperna och har som mål att ta mig runt' date=' dvs det går inte extremt snabbt :)[/quote']

...PS. jag hoppas du inte på allvar tänkte "ta dig runt" för då kan det ta tid att åka till Mora. :)

Öh, det var inte riktigt likt dig, Ekis! Att "bara" ta sig runt kan ju vara en oerhört bra bedrift och vad underbart med kompisar som följer en i spåret! :-)

Link to comment
Share on other sites

...Jag startar (troligen) i de senare startgrupperna och har som mål att ta mig runt' date=' dvs det går inte extremt snabbt :)[/quote']

...PS. jag hoppas du inte på allvar tänkte "ta dig runt" för då kan det ta tid att åka till Mora. :)

Öh, det var inte riktigt likt dig, Ekis! Att "bara" ta sig runt kan ju vara en oerhört bra bedrift och vad underbart med kompisar som följer en i spåret! :-)

Jag försökte skojja till det lite och syftade på att man åker ju från Oxberg till Mora och inte "runt" i en cirkel och slutar vid startplatsen, men det kanske blev lite otydligt :)

 

Att "bara" ta sig i mål i Mora är absolut en bra bedrift, det håller jag helt med om!

Link to comment
Share on other sites

...PS. jag hoppas du inte på allvar tänkte "ta dig runt" för då kan det ta tid att åka till Mora. :)

Öh' date=' det var inte riktigt likt dig, Ekis! Att "bara" ta sig runt kan ju vara en oerhört bra bedrift och vad underbart med kompisar som följer en i spåret! :-)[/quote']

Jag försökte skojja till det lite och syftade på att man åker ju från Oxberg till Mora och inte "runt" i en cirkel och slutar vid startplatsen, men det kanske blev lite otydligt :)

 

Att "bara" ta sig i mål i Mora är absolut en bra bedrift, det håller jag helt med om!

Det var nog jag som var lite trög!

 

Får sickla till mig lite! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...