Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vautronlins


rohan

Recommended Posts

vad är det för fel på mina då? kan det vara att jag bor ute vid kusten och solstrålarna är inte lika starka? de är ju starkare på fjället.

Säker på att du har rätt lins? Till våra Nordic Spirit fick vi med två linser. När jag packade upp glasögonen tänkte jag först byta glas eftersom jag trodde den klara linsen var vauthronlinsen. Den klara linsen är märkt med spirit medan det inte står något alls på vauthronlinsen.

Link to comment
Share on other sites

Alltså, det beror ju på hur ljust det är ute. Det är ju inte direkt mkt sol den här årstiden så du kanske inte borde dra några förhastade slutsatser ännu. Min lins blev inte ljustestad förrän i påskas då det var strålande sol på fjället.

Idag funkade iallafall mina glas som de ska, åkte i solsken och -7 grader, linsen blev "svart"

 

och rohan jag vet inte vad det är för fel på din lins, den bilden du länkade, om dina glas blir så när det är soligt så är det konstigt? Mina blev vinröda men mörkare och så speglade sig solen i dem. Låta de ligga mot fönstret när det är sol, jag gjorde det idag på morgonen och när jag tog på mig dem så var de svarta och så höll de sig så hela passet.

 

Inte för att jag tror det gör någon skillnad om de står i solen :)

Link to comment
Share on other sites

en fråga!

Har ni problem med att de blir för just igenom linsen? så att ni får problem av solen?

Om inte så har ni inga problem, testa att åka med ett par 100% linser när det är mörkt och när det är soligt, samtidigt testar ni era vautronlins så kommer ni märka att vautronlinsen släpper igenom lagom mängd ljus beroende på väder.

För de ska inte bli kollsvarta av nyårssol, för den är riktigt svag.

 

Ett annat test är att testa med UV-ljus, vilket är de som påverkar ljus genomsläpet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...