Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Sport Conrad


Wenna

Recommended Posts

Är det någon som har erfarenhet att handla längdskidutrustning från Sport Conrad?

 

För er som inte vet så är Sport Conrad en skiiitstor butik i tysklad med snowboard, alpint, telemark och längd sortiment.

 

Jag har kompisar som har bra erfarenheter att handla alpint därifrån men är det någon som har koll på om man vågar beställa längdskidor därifrån?

 

Varför jag vill beställa därifrån är för att priset inklusive frakt för ett par Fischer RCS Carbonlite skate hole med Xcelerator bindningar och Fischer RCS Carbonlite skate pjäxor är 650 euro. Bara pjäxorna går på 4500 i sverige och utbudet på storlekar är väldigt magert.

Link to comment
Share on other sites

Jag bor i tyskland. Fischer längd skidor är mycket populära här. Har själv köpt ett par Fischer RCR skate vasa och ett par klassiska Fischer RCR crown vasa (tävlingsskidor dock vallningsfria) i webbutiker. Det gick jätte bra. Om man inte bor i ett utpräglat längdskid område där elitåkare bo och träna är det svart att få tag i bra skidor.

 

Sport Conrad är nog också bra. Extra skatt finns inte längre sedan många år inom EU, bara frakt tillkommer.

 

Bra vallningsfria modeller som till exempel "RCR Crown Vasa" eller "Rossignol Delta Classic AR" finns inte i längdskidornas hemalandet Sverige där riktiga skidor skall vallas ...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...