Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världens SNYGGASTE skidor!!!


TV-åkaren

Recommended Posts

Kneissl Black Star!!!

 

http://www.kneissl.se/list_varugrupp.asp?t=L%E4ngd&varugrupp=200&lang=sv

 

Har drömt om sån design och nu är den här. Attans att de svarta inte är toppskidorna.

 

Finns det någon här som klämt eller rent av åkt på senaste årsmodellerna av Kneissl?

 

/TV-åkaren :)

 

PS. Om någon MOT ALL FÖRMODAN har förslag på andra skidor som skulle vara snyggare så lämna gärna förslag.

Link to comment
Share on other sites

Trodde att Kneizzl var avsomnad för gott, trodde de dog med Gunde...

 

Jag har ett par röda Kneizzl skateskidor, 90-talare, inte speciellt bra varken åkkänsla och glidförmåga är imponerande. Är inte speciellt sugen att skaffa Kneizzl igen även om de skulle designa toppskidan i svart, fö tycker jag inte Black Star är speciellt snygga tex Rossignol, Madshus ,Atomic o Fischer är snyggare.

 

Som jag skrivit tidigare är inte designen oviktig för en skidåkare, speciellt i klassisk stil. En harmonisk design på främre delen av skidorna bidrar till åkupplevelsen, då man ofta får skidorna i blickfånget, därmed inte sagt att en klatschig design är det bästa, harmonin tycker jag är viktigast.:)

Link to comment
Share on other sites

Kneissl Black Star!!!

 

http://www.kneissl.se/list_varugrupp.asp?t=L%E4ngd&varugrupp=200&lang=sv

 

Har drömt om sån design och nu är den här. Attans att de svarta inte är toppskidorna.

 

Finns det någon här som klämt eller rent av åkt på senaste årsmodellerna av Kneissl?

 

/TV-åkaren :)

 

PS. Om någon MOT ALL FÖRMODAN har förslag på andra skidor som skulle vara snyggare så lämna gärna förslag.

Det var stilrena skidor det. Riktigt snygga!

Link to comment
Share on other sites

Trodde att Kneizzl var avsomnad för gott, trodde de dog med Gunde...

 

Jag har ett par röda Kneizzl skateskidor, 90-talare, inte speciellt bra varken åkkänsla och glidförmåga är imponerande. Är inte speciellt sugen att skaffa Kneizzl igen även om de skulle designa toppskidan i svart, fö tycker jag inte Black Star är speciellt snygga tex Rossignol, Madshus ,Atomic o Fischer är snyggare.

 

Som jag skrivit tidigare är inte designen oviktig för en skidåkare, speciellt i klassisk stil. En harmonisk design på främre delen av skidorna bidrar till åkupplevelsen, då man ofta får skidorna i blickfånget, därmed inte sagt att en klatschig design är det bästa, harmonin tycker jag är viktigast.:)

Så sant, så sant! :) Som man säger inom ridsporten-helhetsintrycket ska vara harmoniskt.

Själv tävlar jag oavsett gren i svart (löpning, ridning-ja,ridbyxorna är ju vita) och tänker göra det även på skidor. Kanske är säkrast med tanke på mina Madshus färg..

 

Kneissl Black Star; lite 80-tals Sovjet-nostalgi?? Gillar man det så..(inte jag). Kanske bättre på ett par skidor som går utför.

Kul tråd! Vill se mer bilder på snygga skidor!

Link to comment
Share on other sites

egentligen är det väl lite halvmossig design på längdgrejer, generellt. iofs blivit ett rejält uppsving senaste åren men det är ju en hyfsad bit kvar innan man är på det spacade stadie dom flesta alpin prylar befinner sig nu.

 

 

men med ökad populäritet kanske det inte dröjer så länge förens man kan köpa ett par busiga K2 längdskidor.

 

f.ö tycker jag kneisel känns spännande både som märke och i designen. riktigt snygga men dock, som ni sagt, inget jag skulle vilja åka och titta på i längden.

Link to comment
Share on other sites

Det kanske finns nån anledning till att längdskidor inte är helsvarta så ofta. Jag tänker på när det är starkt solljus framåt vårvintern, då måste den svarta färgen ta åt sig mycket värme, bra eller dåligt ? Jag vet att ställer man upp skidorna mot väggen med undersidan utåt, så blir de ganska snabbt varma med solstrålarna riktade emot dem.

 

Ja, vad tror ni, är det bra eller dåligt om solen värmer upp skidorna under pågående åkning. :/ Det kanske bara förbättrar glidet, men om man kör in i skuggpartier med minusgrader lär det fastna snö, som fryser fast. (samma som när man lägger rumsvarma skidor direkt i snön)

Link to comment
Share on other sites

Det kanske finns nån anledning till att längdskidor inte är helsvarta så ofta. Jag tänker på när det är starkt solljus framåt vårvintern, då måste den svarta färgen ta åt sig mycket värme, bra eller dåligt ? Jag vet att ställer man upp skidorna mot väggen med undersidan utåt, så blir de ganska snabbt varma med solstrålarna riktade emot dem.

 

Ja, vad tror ni, är det bra eller dåligt om solen värmer upp skidorna under pågående åkning. :/ Det kanske bara förbättrar glidet, men om man kör in i skuggpartier med minusgrader lär det fastna snö, som fryser fast. (samma som när man lägger rumsvarma skidor direkt i snön)

helt klart en poäng. svart suger i sig strålar :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...