Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Roliga långlopp inom 30 mil från Stockholm


peodor

Recommended Posts

Hej!

 

Med den här fina vintern så har jag blivit lite sugen på att åka några lopp (motionsklass, minst 3 mil).

 

Men vilka lopp kan ni rekommendera, max ca 30 mil från Stockholm.

Fina vyer o varierad bana är ett stort plus!

Kommentera gärna bana och hur många som brukar vara med och annat som kan vara kul/bra att veta!

Link to comment
Share on other sites

Wadköpingsloppet 2 mil väster om Örebro kan jag rekommendera. Brukar vara ett fint arrangemang. Lite färgad av att det är min egen klubb som arrangerar men de ökande deltagarantalen måste tyda på något. Förra året över 600 deltagare, rekord i modern tid. En kort del av banan var då underdimensionerad vilket gjorde att motionsklassen hade kö i början av loppet. I år ska det bli ändring på det, åtgärder är vidtagna. Banan är växlande kuperad med bitvis medelkuperad, bitvis platt i fin terräng i Kilsbergen.

 

Engelbrektsloppet är också kul, när det finns snö som detta år och det förra året. Mycket folk brukar det vara. Lite längre lopp, men också dyrare.

Link to comment
Share on other sites

Nu på söndag går Storebroloppet 50 km (i år DM för Småland inlagt i loppet) Storebro ligger mellan Hultsfred och Vimmerby och det är väl ett gränsfall om det klarar 30 mils-gränsen. Arrangör: Storebro SC. Tävlingen går på en lättåkt bana till stor del på en golfbana och är seedningsgrundande för VL.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...