Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

struktur för kallföre


dasfritz

Recommended Posts

Hepp!

 

Jag ska lämna in mina (slitna...) RCS Classic Cold för stenslip och jag har två par, ett par plus också, så jag vill optimera belagsstrukturen för kallföre på coldskidorna. Vilken struktur är optimal för detta, så fin som möjligt? Nån som har bra förslag?

Link to comment
Share on other sites

Vart ska du slipa dom?

 

En duktig slipare känner när han klämmer på skidan vad det är för typ av skida...

 

När jag lämnade mina skidor till Örjans Slip & Skidservice i Bengtsfors så la han en R2 på mina kallskidor...

Och det blev en J-VLA skillnad mot den strukturen som Lorentz hade lagt på dom innan...

Link to comment
Share on other sites

Vart ska du slipa dom?

 

En duktig slipare känner när han klämmer på skidan vad det är för typ av skida...

 

När jag lämnade mina skidor till Örjans Slip & Skidservice i Bengtsfors så la han en R2 på mina kallskidor...

Och det blev en J-VLA skillnad mot den strukturen som Lorentz hade lagt på dom innan...

Jag lämnar dem till Runners Store på Vasagatna i sthlm. Vet inte hurpass duktiga de är, men i sthlm finns det int så mycket att välja på. De är duktiga på att sälja skidor iaf :) Nå, skämt åsido så verkar de ha bra koll.

Link to comment
Share on other sites

Vart ska du slipa dom?

 

En duktig slipare känner när han klämmer på skidan vad det är för typ av skida...

 

När jag lämnade mina skidor till Örjans Slip & Skidservice i Bengtsfors så la han en R2 på mina kallskidor...

Och det blev en J-VLA skillnad mot den strukturen som Lorentz hade lagt på dom innan...

Jag lämnar dem till Runners Store på Vasagatna i sthlm. Vet inte hurpass duktiga de är' date=' men i sthlm finns det int så mycket att välja på. De är duktiga på att sälja skidor iaf :) Nå, skämt åsido så verkar de ha bra koll.[/quote']

Av Johan på RS har jag slipat LJ01på mina kallskidor (rcs). Dom gick bra uppe i Bruks tidigare på säsongen när det var kallt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...