Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vad är en startplats till vasaloppet värd?


HW

Recommended Posts

På grund av fortsatt strul med sjukdomar så lade jag i helgen ner tanken på vasaloppet i år. Insåg att jag inte kan nöja mig med att cruisa igenom ett vasalopp utan när det är nummerlapp på, ja då är det tävling. Har därför sålt min startplats och blir helt farscinerad över priserna. Min egen smärtgräns går ledigt vid 1500 spänn som det känns och det är en bit under nuvarande marknadspris. Skulle det kosta mer skulle jag åka andra lopp istället. Sedan undrar jag om det är bra för vasaloppet med en sån dyr andrahandsmarknad. Fast det kanske bara ökar hypen?
Link to comment
Share on other sites

Det är kul att titta på blocket veckan innan vasaloppet. Förra året var det rejält många annonser och priserna sjönk i takt med att dagen d närmade sig. Själv blev jag sjuk natten till söndag och försökte kränga min biljett 2 timmar innan start men det gick inte. Möjligheten att byta deltagare går tydligen ut kl 20.00 dagen innan.
Link to comment
Share on other sites

Det är kul att titta på blocket veckan innan vasaloppet. Förra året var det rejält många annonser och priserna sjönk i takt med att dagen d närmade sig. Själv blev jag sjuk natten till söndag och försökte kränga min biljett 2 timmar innan start men det gick inte. Möjligheten att byta deltagare går tydligen ut kl 20.00 dagen innan.

Jag hade tidigare en kollega som alltid köpte sin startplats veckan innan vasaloppet och han betalade nog aldrig mer än ursprungspris och oftare betydligt lägre.

 

Tillgång och efterfrågan styr, Vasaloppet kan inte styra prisbilden på andrahandsmarknaden.

De skulle kunna ta bort möjligheten till namnbyte och att de återlöser startplatsen. Inte för att jag tror att det är aktuellt direkt. Tror inte de är så sugna på att hantera den administrationen. Andrahandsmarknaden funkar ju också med vissa problem med bedrägerier.

Det är efterfrågan jag är farscinerad av. Rätt häftigt att vasaloppet är så starkt varumärke att folk är beredda att betala dubbla priset för en plats.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...