Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Byta gummikudde i Salmon SNS Profil Equipe?


Knappen

Recommended Posts

Jag undrar om det är någon på forumet som har en bra instruktion på hur man byter gummikudden på Salomon SNS Profil Equipe?

Min tanke går mest till hur man skruvar fast kudden där fram.... det känns so om skruven sitter inne i bindningen, och jag når den inte med en skruvmejsel?

Link to comment
Share on other sites

Du behöver inte dra ut sprinten. Det är bara att trycka till i mitten av sprinten (där den är täckt av gummi) så poppar den ut ur bindningen. När man monterar den nya kudden använder man en skruvmejsel för att trycka tillbaka sprinten i spåren i bindningen. Här får man trycka på vardera sida om gummit för att få den att snäppa fast. Bytet går på några sekunder. På barnens skidor byter jag ganska ofta mellan klassisk- och skejtkudde. Busenkelt. Min 6-åriga dotter klarar också att byta kuddarna :)
Link to comment
Share on other sites

Jepp, det var så jag gjorde men i framkanten av gummikudden så finns ett hål för skruven som skymtar inne i bindningen (skymd av gummikudden).

 

I affären sa man till mig att inte glömma att skruva fast den i skruvhålet som finns i gummikudden....

 

Sprinten var den enkla biten :)

Den syns ju!

 

Just nu sitter min gummikudden enbart med sprint och instucken i bindningen men ej fastsatt därinne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...