Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Delbar skida


Benjamin

Recommended Posts

Hej.

 

Hej, vi är ett nystartat företag som håller på med en marknadsundersökning för våran nya produkt. Vi håller på att lansera vår nya tre-delade längdskida, dvs den är ihopfällbar. Detta är för att öka smidigheten med längdskidor och kunna transportera den lättare. Hjälp oss gärna och ge oss din åsikt.

 

Prestandan kommer förbli densamma förutom att vikten kommer öka med ungefär 300 gram/par. Priset kommer vara ungefär detsamma.

 

Skulle ni kunna tänka er att köpa denna produkt? Om nej, varför inte?

 

Skulle ni kunna betala mer för denna skida än ett par vanliga skidor?

 

Några nackdelar?

 

Några önskemål?

 

Dela med er av era tankar och åsikter, inget är dumt!

 

 

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle kanske kunna köpa en sådan produkt. Som tur-skida, ja. Som träning och tävlings-skida nej, då ihopfällbara produkter och teleskopmodeller sällan är riktigt riktigt bra.

 

Nej, inte betala mer.

 

Kladd med valla när man fäller ihop den? Hur fäller man ihop den, kan det påverka glidet?

 

Som turskida skulle konceptet kunna vara super tror jag! Lika som att man alltid har med sig ett teleskopfiskespö ifall man hittar "the spot" när man är ute med bilen.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle kanske kunna köpa en sådan produkt. Som tur-skida, ja. Som träning och tävlings-skida nej, då ihopfällbara produkter och teleskopmodeller sällan är riktigt riktigt bra.

 

Nej, inte betala mer.

 

Kladd med valla när man fäller ihop den? Hur fäller man ihop den, kan det påverka glidet?

 

Som turskida skulle konceptet kunna vara super tror jag! Lika som att man alltid har med sig ett teleskopfiskespö ifall man hittar "the spot" när man är ute med bilen.

Dito

Link to comment
Share on other sites

Spontant känns det tveksamt om man kan få till en bra skida som går att dela, dessutom i tre delar. För en turskida funkar det säkert, men för längdskidåkning i spår är jag fundersam. Kommer spannet förändras av 100 ihop-isärplockningar? Hållbarhet i delningspunkterna, speciellt om man kör ner i en liten håla så att skidan böjs mycket? Kommer kanterna bli helt släta?

 

Frågorna är många...

Link to comment
Share on other sites

känns som den stora målgruppen är folk i storstan som åker kollektivt. själv har jag ett par skidor liggandes i bilen mest hela vintern.

 

en förutsättning för att nå Vasaloppsåkare och tränings/tävlingsåkare är de är lika snabba som vanliga skidor vilket känns klurigt att få till.

 

vet inte heller om Vasaloppsåkare är rätt målgrupp kan däremot tänka mig att vallningsfria och ihopfällbara skidor kan tilltala storstadsbor som vill åka skidor när det blir vitt ute men inte har nånstans att göra av dem.

 

tror inte att de får vara dyrare än vanliga skidor.

 

för att jag ska köpa dem så måste de vara lika snabba som vanliga tävlingskidor och inte dyrare...ihopfällbarheten som sådan är för mig inget köpskäl tvärtom för det känns som det blri svårt att få det lika bra som ickeihopfällbara.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Hej, vi är ett nystartat företag som håller på med en marknadsundersökning för våran nya produkt. Vi håller på att lansera vår nya tre-delade längdskida, dvs den är ihopfällbar. Detta är för att öka smidigheten med längdskidor och kunna transportera den lättare. Hjälp oss gärna och ge oss din åsikt.

 

Prestandan kommer förbli densamma förutom att vikten kommer öka med ungefär 300 gram/par. Priset kommer vara ungefär detsamma.

 

Skulle ni kunna tänka er att köpa denna produkt? Om nej, varför inte?

 

Skulle ni kunna betala mer för denna skida än ett par vanliga skidor?

 

Några nackdelar?

 

Några önskemål?

 

Dela med er av era tankar och åsikter, inget är dumt!

 

 

Tack på förhand!

Måste korrigera att huvudtanken är för turskidor, men vi utvecklar även en variant utav längdskidor. Att teleskopstavar ingår är huvudtanken, eftersom annars tappar man konceptet lite, men man väljer självklart själv vad man vill till.

 

Fortsätt med åsikterna, vi värdesätter allt!

Link to comment
Share on other sites

Kanske andra kommer uppskatta era skidor, men jag för min del kan inte se några direkta fördelar med er skida. Känns som hållbarheten måste bli lidande om skidan kan vikas ihop och ökad vikt är inget jag längtar efter. Tyker inte mina skidor på ca 2 meter är något att problem vid transport heller.

 

Iof säger ni att det är en turskida vilket jag oavsett i nuläget inte är så intresserad av.

 

Men lycka till med idén

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Hej, vi är ett nystartat företag som håller på med en marknadsundersökning för våran nya produkt. Vi håller på att lansera vår nya tre-delade längdskida, dvs den är ihopfällbar. Detta är för att öka smidigheten med längdskidor och kunna transportera den lättare. Hjälp oss gärna och ge oss din åsikt.

 

Prestandan kommer förbli densamma förutom att vikten kommer öka med ungefär 300 gram/par. Priset kommer vara ungefär detsamma.

 

Skulle ni kunna tänka er att köpa denna produkt? Om nej, varför inte?

 

Skulle ni kunna betala mer för denna skida än ett par vanliga skidor?

 

Några nackdelar?

 

Några önskemål?

 

Dela med er av era tankar och åsikter, inget är dumt!

 

 

Tack på förhand!

Klockren idé!

 

Kul!

 

Jag tror dessutom att idén har affärsmässig bärighet. Argumenten och idén är lätt att ta till sig. Men jag tror däremot inte att den rent praktiskt kommer fungera lika bra, men det är ju en annan sak.

 

För egen del skulle jag aldrig någonsin ens fundera på att ersätta några av mina skidor jag vanligtvis använder för ren träning/tävlingskörning.

 

Däremot skulle dom kunna vara intressanta som komplement vid ren turskidåkning. I så fall måste dom endera ligga ganska hyfsat till i pris. Alt. vara oerhört gedigna och av hög kvalité.

 

Förutsatt att ni har kapacitet och kunnande när det gäller sälj och marknadsföring är jag helt övertygad om att ni är helt rätt ute.

 

Lycka till!

 

Uppdatera gärna tråden med länkar etc när produkten är klar för lansering.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...