Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Maserloppet 2011


Johan83

Recommended Posts

Hur är banprofilen i Maserloppet - kuperat? stakvänligt?

Det är ingen ren "stakbana", ganska mycket småbackar och kurvor. En jäkligt fin bana!! Flack tallhed, kuperad tät skog, hagmarker, och upp längs en älvslänt. Småsnöar nu, men inga stora mängder. Hård snö i botten borde göra snabba fina förhållanden på söndag...

Link to comment
Share on other sites

Hur är banprofilen i Maserloppet - kuperat? stakvänligt?

Det är ingen ren "stakbana"' date=' ganska mycket småbackar och kurvor. En jäkligt fin bana!! Flack tallhed, kuperad tät skog, hagmarker, och upp längs en älvslänt. Småsnöar nu, men inga stora mängder. Hård snö i botten borde göra snabba fina förhållanden på söndag...[/quote']

Låter fint! Är det så hårt att det blir klister tro? Verkar ju också som om temperaturen kommer att vara runt 0 lördag mitt på dagen vilket kanske borgar för is på söndag. Skulle va kanon om någon av alla gurs kunde ge ett par grundtips inför helgen i Borlänge. Måste nog införskaffa lite fästvalla!

Link to comment
Share on other sites

Hur är banprofilen i Maserloppet - kuperat? stakvänligt?

Det är ingen ren "stakbana"' date=' ganska mycket småbackar och kurvor. En jäkligt fin bana!! Flack tallhed, kuperad tät skog, hagmarker, och upp längs en älvslänt. Småsnöar nu, men inga stora mängder. Hård snö i botten borde göra snabba fina förhållanden på söndag...[/quote']

Låter fint! Är det så hårt att det blir klister tro? Verkar ju också som om temperaturen kommer att vara runt 0 lördag mitt på dagen vilket kanske borgar för is på söndag. Skulle va kanon om någon av alla gurs kunde ge ett par grundtips inför helgen i Borlänge. Måste nog införskaffa lite fästvalla!

Som det ser ut nu behövs nog inget klister. Det kommer att vara kallföre med lite grovkornig snö. Om det blir 3-4 minus och sol som prognosen visar blir det nog violett burk av något slag för min del. Drömförhållanden!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...