Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

felix nya ketchup


9mil

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 1 month later...
[quote name=JL]skippa produkter med cancerframkallande sötningsmedel och ta Heinz vanliga ketchup. Men ta mindre och inte så ofta. Det äri nte många maträtter som behöver ketchup.[/quote]
JL, cancerframkallande medel ?? Hur ofta använder du den rekomenderade skyddsutrusningen när du vallar med flour ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
[quote name=number8]Jag instämmer med den kritiska skaran. Sötningsmedel kan inte vara bra för kroppen.[/quote]
Varför då?

Jaja, jag har oxå gjort min gymnasiekemi och vet att apartam blir metanol vilket bryts ner till formaldehyd i kroppen. Men FDAs restriktiva hållning är att allt under 50mg/kg är riskfritt. I praktiken så innebär det att allt under 15-20burkar Cola Light är riskfritt, beroende på vikt. Aspartam är för övrigt den i särklass mest genomforskade tillsatssubstansen för livsmedel.

Ett litet aber: 1 på 16.000 har Föllings sjukdom (fenylketonuri) och är överkänslig mot fenylalanin, men då talar vi om en allergi. Precis som nötter och skaldjur, därför är lightprodukter märkta "Innehåller fenylalanine".

/O.
Link to comment
Share on other sites

Håller med alla föregående talare. Kemikaliska sötningsmedel stressar kroppen. Bättre med naturligt socker fast i små mängder. Det är ju egentligen framställnings prossesen som förstör..Förädlingen av sockret. Honung och lönnsirap är OK. Kör en utrensning nu när ni går ur säsongen. Det gör underverk fär kroppen. Jag rekomenderar "Detox" (finns att köpa på en hälsokostaffär)
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...