Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gainomax recovery efter långpass


Klippan

Recommended Posts

Mackor med sylt eller ost+skinka, mjölk,

Start (havregryn med nåt slags socker, gott e´re´, original tror jag den heter) blandat med musli eller torra havregryn i mjölk eller Yoghurt, för att släcka värsta hungern. En kopp kaffe.

Sen brukar jag köra ris/kyckling, pasta/skinksås, kolhydrater + protein.

Vanligt krubb alltså. Lika tråkigt svar detta som de andra.

Link to comment
Share on other sites

För att återhämta sig på bästa möjliga sätt efter ett träningspass är det viktigt att få i sig kolhydrater så fort som möjligt, inom max 1 timme är vad som gäller. Jag har också svårt att få i mig riktig mat direkt efter ett pass så jag kör då med Vitargo Gainers Gold vilket funkar kanon. Har ingen järnkoll på Gainomax men jag gissar att det innhåller rätt mycket protein med mindre kolhydrater, mer anpassat för "Gymfolk". Men det är väl bara att läsa inehållsförteckningen och jämföra mellan olika märken. Vet en del som kör Proviva också, som finns på ICA.

 

Men det är lika viktigt att få i sig energi under långpasset.......man får inte gå "tom" på slutet!

Link to comment
Share on other sites

För att återhämta sig på bästa möjliga sätt efter ett träningspass är det viktigt att få i sig kolhydrater så fort som möjligt, inom max 1 timme är vad som gäller. Jag har också svårt att få i mig riktig mat direkt efter ett pass så jag kör då med Vitargo Gainers Gold vilket funkar kanon. Har ingen järnkoll på Gainomax men jag gissar att det innhåller rätt mycket protein med mindre kolhydrater, mer anpassat för "Gymfolk". Men det är väl bara att läsa inehållsförteckningen och jämföra mellan olika märken. Vet en del som kör Proviva också, som finns på ICA.

 

Men det är lika viktigt att få i sig energi under långpasset.......man får inte gå "tom" på slutet!

när jag tränar så brukar jag jag efter riktiga långapass speciellt när jag ska köra ett till pass samma dag dricka en Maxim/ Extran engergy drink/alternativ recovery direkt i bilen på väg hem sen vanlig mat.

 

men jag tycker att tillslut vänjer man sig att det är inget problem att vara ute i 3h utan att känna någon speciell hunger efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...