Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

släpper ni stavhandtaget i bakre läget?


salomons son

Recommended Posts

Vad tror ni grusmannen bidrar med? Ja, på promenad- och grusvägar är det hur lyxigt som helst: inga slintande stavar - utan det är hela tiden som i bra spår med bra stavfäste - mumms...

Förstår inte hur ni kan åka på grus. Det räcker ju med en liten sten för att låsa hjulet och då brukar det sluta illa. Dessutom vibrerar det ju så att fötterna domnar. Tog med rullskidorna till sommarstugan och provade att åka på grusvägen men det var helt vidrigt så den turen blev kort.

Link to comment
Share on other sites

När Eric Segerstedt träffade idrottsfysiologen i Mitt liv som Hellner (kommer inte ihåg vilket avsnitt) pratades det om att släppa staven för att få ut mer av rörelsen. Elofsson höll med om att Erik borde släppa staven. Kanske inte behövs med en mer huggande teknik.
Link to comment
Share on other sites

Vad tror ni grusmannen bidrar med? Ja' date=' på promenad- och grusvägar är det hur lyxigt som helst: inga slintande stavar - utan det är hela tiden som i bra spår med bra stavfäste - mumms...[/quote']

Förstår inte hur ni kan åka på grus. Det räcker ju med en liten sten för att låsa hjulet och då brukar det sluta illa. Dessutom vibrerar det ju så att fötterna domnar. Tog med rullskidorna till sommarstugan och provade att åka på grusvägen men det var helt vidrigt så den turen blev kort.

Jag åker på luftfyllda däck - aldrig problem med låsta däck och hur bekvämt, vibrationsfritt som helst.

 

Grusmannen

Link to comment
Share on other sites

Vad tror ni grusmannen bidrar med? Ja' date=' på promenad- och grusvägar är det hur lyxigt som helst: inga slintande stavar - utan det är hela tiden som i bra spår med bra stavfäste - mumms...[/quote']

Förstår inte hur ni kan åka på grus. Det räcker ju med en liten sten för att låsa hjulet och då brukar det sluta illa. Dessutom vibrerar det ju så att fötterna domnar. Tog med rullskidorna till sommarstugan och provade att åka på grusvägen men det var helt vidrigt så den turen blev kort.

Jag åker på luftfyllda däck - aldrig problem med låsta däck och hur bekvämt, vibrationsfritt som helst.

 

Grusmannen

Ok, det var ju skillnad. Är det Skike du åker på?

Link to comment
Share on other sites

Förstår inte hur ni kan åka på grus. Det räcker ju med en liten sten för att låsa hjulet och då brukar det sluta illa. Dessutom vibrerar det ju så att fötterna domnar. Tog med rullskidorna till sommarstugan och provade att åka på grusvägen men det var helt vidrigt så den turen blev kort.

Jag åker på luftfyllda däck - aldrig problem med låsta däck och hur bekvämt' date=' vibrationsfritt som helst.

 

Grusmannen[/quote']

Ok, det var ju skillnad. Är det Skike du åker på?

Nej, har en skate som heter Streetfeet med fast pjäxa mer som Powerslide. På g även en för diagonalåking Jenex Aero 125rc med tre hjul, broms och temporeducering för nerfarter, intervalträning osv. Jag rapporterar framöver.

Link to comment
Share on other sites

Det har varit en del trådar de sista åren som handlar om problem med handtag och remmar. Efter att läst denna tråd så fattar jag varför

Släpp staven och kom in i matchen, eller är ni på väg till skidliften ;)

Men borde det inte slita mer på remmen och ge mer skav om man hela tiden släpper/anstränger, jämfört med att behålla den någorlunda i sitt dragläge hela tiden.

 

Sen måste jag nog säga att jag känner mig hyfsat med i matchen ändå :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...