Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Getaloppet


Dunderklumpen

Recommended Posts

Jag kommer förmodligen åka om inget dumt kommer i mellan' date=' hoppas vi ses där så det blir lite kamp :)[/quote']

Har också anmält mig, man vill ju inte dra sig tillbaka som mästare:). Såg att du var precis efter Wickström och 3:a i Landssjön runt, långt före t ex Rible, otroligt imponerande! Mina dagar som Getamästare är typ tre till:)

Link to comment
Share on other sites

Hur ser banprofilen ut på ett ungefär? Backigt?

Platt i början, typ 4 km, sedan svänger man höger och då kommer efter ett tag den största stigningen, rätt lång och brantast i början. Jag brukar använda benen lite där, inte far och son Holmström. Sedan en lång nedförbacke, sedan småkuperat, rätt platt. Precis innan varvning fast inte riktigt sista biten är det riktigt usel grov asfalt. Detta gör man 3 ggr.

Link to comment
Share on other sites

Och hur gick det för er? Svensk seger i den finländska kolonin?

Jo då det gick fint. Jag vann å Rotebrostakarn tog andra platsen

Han åkte för fort på slutet, fegt att långspurta sådär i flera km och trötta ut en totalt och sedan öka ytterligare när man är helt knäckt. ...:) Grattis Folkesson, starkt kört!

Link to comment
Share on other sites

Och hur gick det för er? Svensk seger i den finländska kolonin?

Jo då det gick fint. Jag vann å Rotebrostakarn tog andra platsen

Han åkte för fort på slutet, fegt att långspurta sådär i flera km och trötta ut en totalt och sedan öka ytterligare när man är helt knäckt. ...:) Grattis Folkesson, starkt kört!

Link to comment
Share on other sites

Och hur gick det för er? Svensk seger i den finländska kolonin?

Jo då det gick fint. Jag vann å Rotebrostakarn tog andra platsen

Han åkte för fort på slutet' date=' fegt att långspurta sådär i flera km och trötta ut en totalt och sedan öka ytterligare när man är helt knäckt. ...:) Grattis Folkesson, starkt kört![/quote']

Ja man får ju inte åka i mål pigg ;) lika bra att tömma krafterna helt när man åkt så långt för att tävla.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...