Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Egen gainer..


manis

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
Ska göra mig en egen gainer av proteinpulver och druvsocker. Hur mycket druvsocker behöver man ta för att täcka behovet av snabba kolhydrater efter träning?

Svårt att säga, själv brukar jag ta 50/50. Det blir ganska sliskigt och äckligt men det får man ta.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dexros (druvsocker) är ingen lek för magen i större mängder. Köp maltodextrin i stället.

 

50gr direkt efter (dvs 200kcal), lika mycket till efter 45min - 1h. Sen ska du nog fylla på med långsamma (ris) och halvsnabba (banan) resten. Tusentals ultrasnabba kalorier varje dag för din bukspottkörtel att bli stor som en apelsin ;-)

 

/O.

Link to comment
Share on other sites

Tjena manis!

Jag brukar köra en skopa protein + 2 bananer + mjölk (Ibland oxo en advokado för lite bra fetter) som jag mixxar med stavmixxer.

Det mättar bra och man får i sig mycket protein och hyffsat snabba kolhydrater.

 

/ Steffe

Ajajaj. Avakado är bra men INTE direkt efter träning. Fett (och protein till viss del) stänger magmunnen och förlänger nedbrytningstiden för de snabba kolisarna som ska häva de katabola processerna. BARA kolhydrater direkt efter (maltodextrin). Vänta 45min med protein och gärna lite till med fett.

Link to comment
Share on other sites

Innehåller Banan mycket kolydratre? :0

Banan

Energi: 97.1kcal/406.1kJ

Vatten: 74g

Protein: 1g

Fett: 0.5g varav mättat: 0.23g, enkelomättat: 0.05g, fleromättat: 0.11g, kolesterol: 0mg

Kolhydrater: 21.8g, varav sockerarter: 13.5g

Fibrer: 1.7g

Vattenlösl. vitaminer: C: 9mg, Folat: 19mcg, Niacin: 0.5mg, B2: 0.1mg, B1: 0.04mg, B6: 0.58mg

Fettlösl. vitaminer: Karoten (A-vit): 48mcg, Alfa-tokoferol (E-vit): 0.55mg

Mineraler: Fosfor: 20mg, Järn: 0.4mg, Kalcium: 6mg, Kalium: 395mg, Magnesium: 33mg, Natrium: 1mg, Selen: 0.5mcg, Zink: 0.2mg

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...