Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skinnarloppet 2012


Andreas87

Recommended Posts

Jag ska jobba och hinner bara se på starten, samt ta några bilder innan jag ska iväg, så ser ni någon fotograf med en lång vit zoom som försöker fånga plågade uttryck, ge han ett smil eller fingret, så blir han nöjd!

 

Lycka till nu och kom ihåg att ta det lugnt första varvet, för det är inte en platt bana precis.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply
Hur gick de för er i Teamforum? Klarade du första ledet till Vasan nu Andreas?:)

nja inte min dag idag ! Mjölksyra redan efter 5 km och sen blev det bara värre och värre.. inget tryck i åkningen, dåligt glid också . fästet var nog lika för alla , dvs halvdåligt... Men glidet har ja ingen aning om varför det blev dåligt :( .

 

Nej nu klarade jag inte 1a ledet, åkte in på en 30e plats i H 21: 2:16:16 . riktigt dåligt... en besvikelse !

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de för er i Teamforum? Klarade du första ledet till Vasan nu Andreas?:)

nja inte min dag idag ! Mjölksyra redan efter 5 km och sen blev det bara värre och värre.. inget tryck i åkningen' date=' dåligt glid också . fästet var nog lika för alla , dvs halvdåligt... Men glidet har ja ingen aning om varför det blev dåligt :( .

 

Nej nu klarade jag inte 1a ledet, åkte in på en 30e plats i H 21: 2:16:16 . riktigt dåligt... en besvikelse ![/quote']

Andreas, 30:e plats i detta lopp skall du inte vara besviken för!! Blir nog på gränsen till led 1 nu också, förhoppningsvis på rätt sida denna gång:)

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de för er i Teamforum? Klarade du första ledet till Vasan nu Andreas?:)

nja inte min dag idag ! Mjölksyra redan efter 5 km och sen blev det bara värre och värre.. inget tryck i åkningen' date=' dåligt glid också . fästet var nog lika för alla , dvs halvdåligt... Men glidet har ja ingen aning om varför det blev dåligt :( .

 

Nej nu klarade jag inte 1a ledet, åkte in på en 30e plats i H 21: 2:16:16 . riktigt dåligt... en besvikelse ![/quote']

Andreas, 30:e plats i detta lopp skall du inte vara besviken för!! Blir nog på gränsen till led 1 nu också, förhoppningsvis på rätt sida denna gång:)

Håller med, kentona. Bra kört båda två!

Link to comment
Share on other sites

jag tror inte att jag kommer vara i närheten av led 1 tyvärr :) . Men jag tror att man inte tappar så mycket på att stå i led 2 på VL ändå, det går ju rätt så fort där också haha.. Om inte för fort för en annan !

 

Bra kört du med Kent ! Det var inte lätt där ute idag...

Och tack för lånet av vallan Thomas :)

Link to comment
Share on other sites

Kändes som en pers i dag! Hade bra skidor 1a varvet, vilket säkert var en stor anledning till att jag tog hem spurtpriset också =)..Ut på andra varvet var ju då spåren helt annorlunda.. d v s sönderåkta och svåråkta..Halkade på så gott jag kunde men gick mig nog också tom i samma veva som jag tappade litet på U vid ett litet utförskrångel (med en gubbe inblandad)..

Kändes ändå lite konstigt att tappa hela 1.55 på den ganska lättåkta sista milen, vilket också visar hur mycket man tappar på att köra sig tom..

Är ändå jättenöjd, med tanke på hur veckans träning/inkl sjukdom e t c har sett ut..

 

Tycker även alla andra Forumiter körde riktigt bra i dag!..

Link to comment
Share on other sites

Ja ni åker på bra tycker jag!

 

Och MMG har det inte lätt med en stålmormor att kämpa mot.

Men du slipper väl henne på Vasaloppet?

 

Vad hade ni för fästvalla?

Fick inte till fäste överhuvudtaget på de tilltänkta skidorna. Som tur var hade jag fått låna ett par ruggskidor i sista sekunden innan vi åkte upp, dock med

endast grund på glidet men väldigt nöjd med dem ändå.

Link to comment
Share on other sites

Ja ni åker på bra tycker jag!

 

Och MMG har det inte lätt med en stålmormor att kämpa mot.

Men du slipper väl henne på Vasaloppet?

 

Vad hade ni för fästvalla?

MMG hade i botten Swix blå extra invärmt. Ett lager Rode Violett mutigrade + två långa och ett kort lager Rode Violett extra, Ett lager Rode Violett på topp. Vågade inte gå på mjukare valla för ifrysningsrisken. Svårt före med blanka spår runt varvningen och finkorning snö ute i skogen.

Link to comment
Share on other sites

Ja ni åker på bra tycker jag!

 

Och MMG har det inte lätt med en stålmormor att kämpa mot.

Men du slipper väl henne på Vasaloppet?

 

Vad hade ni för fästvalla?

MMG hade i botten Swix blå extra invärmt. Ett lager Rode Violett mutigrade + två långa och ett kort lager Rode Violett extra' date=' Ett lager Rode Violett på topp. Vågade inte gå på mjukare valla för ifrysningsrisken. Svårt före med blanka spår runt varvningen och finkorning snö ute i skogen.[/quote']

Inget grundvax Toko då?

Link to comment
Share on other sites

Ja ni åker på bra tycker jag!

 

Och MMG har det inte lätt med en stålmormor att kämpa mot.

Men du slipper väl henne på Vasaloppet?

 

Vad hade ni för fästvalla?

Fick inte till fäste överhuvudtaget på de tilltänkta skidorna. Som tur var hade jag fått låna ett par ruggskidor i sista sekunden innan vi åkte upp' date=' dock med

endast grund på glidet men väldigt nöjd med dem ändå.[/quote']

Intressant, jag hade ruggat ett par åt Mia om det skulle ha snöat men nu blev de aldrig ens testade. Kanske var fel det...

Link to comment
Share on other sites

Ja ni åker på bra tycker jag!

 

Och MMG har det inte lätt med en stålmormor att kämpa mot.

Men du slipper väl henne på Vasaloppet?

 

Vad hade ni för fästvalla?

MMG hade i botten Swix blå extra invärmt. Ett lager Rode Violett mutigrade + två långa och ett kort lager Rode Violett extra' date=' Ett lager Rode Violett på topp. Vågade inte gå på mjukare valla för ifrysningsrisken. Svårt före med blanka spår runt varvningen och finkorning snö ute i skogen.[/quote']

Inget grundvax Toko då?

Nej, det var ju inget före som slet på vallan.

Link to comment
Share on other sites

Ja ni åker på bra tycker jag!

 

Och MMG har det inte lätt med en stålmormor att kämpa mot.

Men du slipper väl henne på Vasaloppet?

 

Vad hade ni för fästvalla?

Fick inte till fäste överhuvudtaget på de tilltänkta skidorna. Som tur var hade jag fått låna ett par ruggskidor i sista sekunden innan vi åkte upp' date=' dock med

endast grund på glidet men väldigt nöjd med dem ändå.[/quote']

Intressant, jag hade ruggat ett par åt Mia om det skulle ha snöat men nu blev de aldrig ens testade. Kanske var fel det...

Det är väl så att riktiga ruggskidor har ett lite bredare tempområde än egenruggade?

Man får nog skaffa sig ett par men jag har läst att det är extra känsligt med spannet där.

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de för er i Teamforum? Klarade du första ledet till Vasan nu Andreas?:)

nja inte min dag idag ! Mjölksyra redan efter 5 km och sen blev det bara värre och värre.. inget tryck i åkningen' date=' dåligt glid också . fästet var nog lika för alla , dvs halvdåligt... Men glidet har ja ingen aning om varför det blev dåligt :( .

 

Nej nu klarade jag inte 1a ledet, åkte in på en 30e plats i H 21: 2:16:16 . riktigt dåligt... en besvikelse ![/quote']

äch du är ju inte långt efter. Som de andra säger, på gränsen till första igen:) bara träna hårdare så tar vi de båda nästa år om du inte gör det nu vls. för nästa år då ska jag med stå i första.:)

 

 

bra fart från början till backen så är det nog lugnt att stå i andra med. men de gäller nog att köra max för att inte få gå upp i backen, fast de kan vara skönt de med:)

Link to comment
Share on other sites

Hur gick de för er i Teamforum? Klarade du första ledet till Vasan nu Andreas?:)

nja inte min dag idag ! Mjölksyra redan efter 5 km och sen blev det bara värre och värre.. inget tryck i åkningen' date=' dåligt glid också . fästet var nog lika för alla , dvs halvdåligt... Men glidet har ja ingen aning om varför det blev dåligt :( .

 

Nej nu klarade jag inte 1a ledet, åkte in på en 30e plats i H 21: 2:16:16 . riktigt dåligt... en besvikelse ![/quote']

äch du är ju inte långt efter. Som de andra säger, på gränsen till första igen:) bara träna hårdare så tar vi de båda nästa år om du inte gör det nu vls. för nästa år då ska jag med stå i första.:)

 

 

bra fart från början till backen så är det nog lugnt att stå i andra med. men de gäller nog att köra max för att inte få gå upp i backen, fast de kan vara skönt de med:)

Vi får ta de nästa år ;) .

Link to comment
Share on other sites

Ja du är grym Andreas..Fina bilder och grymt roligt att ha kvar dessa bilder. Tack för att ni både filmade och tog kort..Riktigt fin teamforum-dräkt vi har, måste jag säga..

 

Tror fortfarande att du tar dig hela vägen in i 1a-ledet..

Håller tummarna för dig nu Andreas..

Om inte det går denna gången heller, så är det bara att kämpa vidare. Men man kan ju lätt konstatera att du inte är långt ifrån 1a-ledet och då borde det inte kräva så mycket förändring av träningen för att nästa år hamna i 1a.. ..=)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...