Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Södergren kör Birkebeinerrennet för Team United Bakeries


Willie

Recommended Posts

Istället för att dra igång en ny tråd så undrar jag hur man bäst följer Birken imorgon när man inte har NRK i burken? Har kollat lite på nrk.no men hittar bara tidigare års sändningar. Är det så att de kör live via nätet från 07.30?

Svtplay direktsänder väl hela loppet, precis som vid tidigare tävlingar från SkiClassics.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som tycker tv-produktionen på ski-classicsloppen är väldigt mediokra.

rörigt,hoppande och extrema bildstörningar etc...... vasaloppet är faktiskt enda undantaget.där var det bra tycker jag.

nä,skärpning till nästa år tycker iaf jag.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som tycker tv-produktionen på ski-classicsloppen är väldigt mediokra.

rörigt,hoppande och extrema bildstörningar etc...... vasaloppet är faktiskt enda undantaget.där var det bra tycker jag.

nä,skärpning till nästa år tycker iaf jag.

Störande med bildstörningarna och idag kan de inte skylla på vädret heller.

Däremot tyckte jag sändningen var bra på NRK med bra kommentatorer.

Vem var det som var med herr Svahn i den svenska, han verkade lite jobbig?

Link to comment
Share on other sites

Jag såg sändningen på NRK. Tyckte den var helt ok men jag tyckte det var lite lite information om hur folk låg till i spåret och man fick väl nestan bara se de allra främsta? Men det är möjligt att jag missade en del information eftersom jag inte följde med hela tiden.

 

Annars tyckte jag att det var förvånande stora avstånd. Det gick ju inte heller spesielt bra för den vanliga långlopps eliten förutom för Aukland men han är väl den långloppsåkaren som är mest allround.

Link to comment
Share on other sites

Är det bara jag som tycker tv-produktionen på ski-classicsloppen är väldigt mediokra.

rörigt' date='hoppande och extrema bildstörningar etc...... vasaloppet är faktiskt enda undantaget.där var det bra tycker jag.

nä,skärpning till nästa år tycker iaf jag.[/quote']

Störande med bildstörningarna och idag kan de inte skylla på vädret heller.

Däremot tyckte jag sändningen var bra på NRK med bra kommentatorer.

Vem var det som var med herr Svahn i den svenska, han verkade lite jobbig?

Han och Svahn hade rätt dålig koll på åkarna. Jag såg helt klart att Tony Livers inte var Rezac som de trodde i en kvart. Likadant med Göring som de lyckades blanda ihop med nån annan åkare, var väl också Livers och Rezac. Kanske såg de inte namnskyltarna vid passeringarna och sen verkade arrangören ha blandat ihop nummerlapparna. Dålig koll helt enkelt för att vara proffskommentatorer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...