Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Gångväg i vasaloppet


HW

Recommended Posts

Kan bara instämma och även konstatera att tanken som någon tidigare i denna tråd tagit upp även slagit mig. Innebär nu detta alltså att det är tillåtet att springa om kön i första backen också?

Jag ser det väl snarare som att de ser mellan fingrarna på folk som tappar en massa tid på att gå istället för att åka nedför en del backar jämfört med att de tillåter att folk springer oppför backar där de kan tjäna på det.

Link to comment
Share on other sites

Kan bara instämma och även konstatera att tanken som någon tidigare i denna tråd tagit upp även slagit mig. Innebär nu detta alltså att det är tillåtet att springa om kön i första backen också?

Jag ser det väl snarare som att de ser mellan fingrarna på folk som tappar en massa tid på att gå istället för att åka nedför en del backar jämfört med att de tillåter att folk springer oppför backar där de kan tjäna på det.

Du har helt rätt i att man så klart troligen förlorar på att ta av sig skidorna och gå. Tanken är säkert också att man bara ska få gå vid vissa partier längs sträckningen (vissa nedförsbackar). Det jag ifrågasätter är mera principen av att man ska få ta av utrustningen och gå. Skidåkning är skidåkning!

Link to comment
Share on other sites

Världsklass.........röstar även för en rulltrappa i startbacken, hakklapp i kontrollerna så man inte spiller på sin fina dräkt och tältar in hela startgärdet så det inte blir så förbannat kallt :)

Vad är det för lågbudgetvisioner? Vore ju mycket bättre ersätta tältet med en skidtunnel i glas hela vägen till Mora. :)

Link to comment
Share on other sites

Många verkar göra sig roliga över detta. Men ser man på filmerna så finns det ju nästan en fara för vissas liv så som de ramlar och har sig. Vet inte om ni kommer sitta här och skämta om så verkligen skulle bli fallet någon gång.Tycker det är klockrent att de gör på detta viset. Jag är en ganska van skidåkare och hade heller aldrig velat åka nedför backarna i Vasaloppet om det inte fanns några spår som det verkar bli för de sista åkarna.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Min spontana tanke är att det borde gynna alla. De som känner sig osäkra är de som plogar sönder backarna. Om dessa promenerar nedför så är chansen större att spåren överlever ett tag till. De som verkar mest upprörda tidigare i tråden kommer nog aldrig vara tillräckligt långt bak i leden för att behöva uppleva detta heller. Har svårt att se några led 4 åkare ta av sig skidorna.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...