Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Västgötaloppet 2013


Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply
Jag är så nöjd så jag tror jag går upp i brygga. Körde på Star HA8 + pulver + lite rill och blå multigrade. Bra glid och helt OK fäste. Vad körde ni på, hur gick det och hur blir seedningen? :-)

Körde på Karhus originalstruktur, Racewax H2 + Microfiber som glid och VG35 invärmt +5 lager skigo HF Blå i pyramid. Bäst glid bland de jag åkte med, mediokert fäste. Mycket av fästet var bortslitet efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Å va gôtt det var att åka idag jämfört med förra året! Fina spår även i start 2! Åkte på 2:34 och är riktigt nöjd :)

Det var verkligen kuperat! Har aldrig diagonalat så mycket under ett lopp.

Hade riktigt fina skidor. Kuzmin U. Julgran och 1.0 bak och 1.0 fram.

Skigo Base tunt. V30 tunt. VR 45. Toppat med VR 40. Kanonfint fäste och glid hela loppet.

Träffade Rible i starten som återigen gjorde.ett bra lopp!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut att ha gått hyfsat snabbt i spåren idag: http://www.maloo.se/Neptron/vgl2013

Seedningsspekulationer?

nu gissas det friskt

0. 1.52

1 1.52-2.00

2 2.00-2.10

3 2.10-2.20

4 2.20-2.30

5 2.30-2.40

6 2.40-2.50

7 2.50-3.05

8 3.05-3.20

9 3.20-3.40

 

ett fantastiskt arrangemang av ulricehamn klubborna.

Kuzmin sicklat toppat med 2 lager skigo c44 fluid.

En jävla massa lager fästvalla som räckte o blev över efter målgång.

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta en dum fråga, men var publiceras seedingstabellerna?

Och när?

Jag hoppas min kompis 3:07 räcker till led 6, eller vad tror ni?

Jag står själv i led 7 så jag får jaga ikapp honom!!!!

Tabellerna brukar publiceras senast onsdag efter genomförtlopp

på vasaloppet.se.

Jag tror att vasaloppet har sedningsmöte varje mån kväll för

att gå igenom helgernas tävlingar.

Link to comment
Share on other sites

Jag hade som sagt blandat Swix blå extra och violett special, och hade bra fäste. Vallan ser ut att sitta kvar bra, inget utsmetat bakpå skidan som det ser ut.

 

Glidytorna sicklade med Kuzmin universal, 1mm riller bak. Tyckte jag gled som alla andra, men sista två varven tyckte jag att jag hade sämre glid. Lite märkligt, för vanligtvis brukar jag ha det bästa glidet på slutet på ett lopp. Kan det varit så att temperaturen föll? Kanske var det bara att jag var trött, för det var jag...

 

Hade siktat på 3:15 men kom in på 3:05:30, så jag är mycket nöjd. Finns i alla fall en teoretisk chans att hamna i 7'an med det resultatet:)

 

Stort tack till funktionärer och arrangörer som jag tyckte gjorde ett mycket bra jobb!

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Skoj att se alla som var ute igår, själv stod jag med sonen bredvid spåret och byggde isslott och hejade på alla jag tyckte mig känna igen.

Hejade bland annat på Rible12 ett par gånger när han stakade förbi. (Ski team skåne däkten avslöjade dig!). Han såg lite förvånad ut att någon kände igen honom! Såg dock att han fick en fin tid, så någonting kanske det hjälpte;-)

Link to comment
Share on other sites

Skoj att se alla som var ute igår, själv stod jag med sonen bredvid spåret och byggde isslott och hejade på alla jag tyckte mig känna igen.

Hejade bland annat på Rible12 ett par gånger när han stakade förbi. (Ski team skåne däkten avslöjade dig!). Han såg lite förvånad ut att någon kände igen honom! Såg dock att han fick en fin tid, så någonting kanske det hjälpte;-)

haha! Var det du som stod efter den lilla hopp-sax backen på stadion? :) Jo jag var lite små förvånad och kunde inte klura ut vem du var, men det lyfte mig fram i spåret, flög fram där på sista varvet när jag ställde av en UIF:are... Tack!! :)

Link to comment
Share on other sites

Ursäkta en dum fråga, men var publiceras seedingstabellerna?

Och när?

Jag hoppas min kompis 3:07 räcker till led 6, eller vad tror ni?

Jag står själv i led 7 så jag får jaga ikapp honom!!!!

Är ganska övertygad om att 3:07 inte räcker till 6:an. Jag körde också på 3:07 och tror det räcker till 8:an men hoppas på 7:an (men det är jag skeptisk till)...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...