Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Uthämtning nummerlapp Sälen


fln213

Recommended Posts

Klantade mig rejält och valde att hämta ut min nummerlapp i Sälen.

Kommer dock bo utanför Mora och kommer upp lördag, så enda chansen blir på söndagens morgon.

 

Funkar det ok eller är det lång kö och man tappar tid in i startfållan (tar bussen från Mora)?

 

Finns det någon vänlig själ som kan tänka sig att hämta ut numemrlappen som sedan skall till Mora på lördagen? En liten flaska starkt som betalning =)

 

Tack på förhand!

 

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret. Har ringt till tävlingskanslit och det är försent, dom har packat ned nummerlapparna.

 

Ovanstående frågor återstår således. Är det värt att sätta sig ock köra till Mora på lördagen för att slippa kö på loppets morgon? Vore mkt tacksam för hjälp (förstagångsåkare - led4).

Link to comment
Share on other sites

Den här gången var det hotellet som klantade sig och dom missade att plocka ut min nummerlapp så den kommer köras ned till starten på söndagen, jag undrar också om det är problem/köer att hämta ut nummerlappen? har ju ingen direkt stress eftersom jag startar i bakre leden men vet inte riktigt när bussen kommer fram till starten osv.. någon som gjort detta tidigare?
Link to comment
Share on other sites

Jag har gjort samma sak fast tvärtom! Valde uthämtning i Mora eftersom jag skulle vara där under Kortvasan/tjejvasan! Det visade sig att Vasaloppets startpaket inte gick att få ut och att det var försent att byta utlämning till Sälen :-(

Är det någon som är i Mora som kommer att åka till Sälen fredag eller lördag som skulle kunna hjälpa mig genom att ta med mitt paket?

Link to comment
Share on other sites

Jag valde att hämta ut i Mora med kommer att bo i Sälen, enligt hemsidan skickas alla nummerlappar till Sälen så att dessa går att hämta ut på Söndag morgon. Det tänkte jag göra, kommer ändå vara vid starten runt 06:00, kan väl aldrig ta två timmar att få ut en nummerlapp?
Link to comment
Share on other sites

Jag valde att hämta ut i Mora med kommer att bo i Sälen, enligt hemsidan skickas alla nummerlappar till Sälen så att dessa går att hämta ut på Söndag morgon. Det tänkte jag göra, kommer ändå vara vid starten runt 06:00, kan väl aldrig ta två timmar att få ut en nummerlapp?

Det tycker jag inte, vi är nog inte ensamma om att hämta ut så jag hoppas dom har förberett det där väl. Någon som vet var exakt vid starten man hämtar ut sin nummerlapp?

Link to comment
Share on other sites

Det tycker jag inte, vi är nog inte ensamma om att hämta ut så jag hoppas dom har förberett det där väl. Någon som vet var exakt vid starten man hämtar ut sin nummerlapp?

=======================================================

Nummerlapparna hämtar man ut i det stora mässtältet i direkt anslutning till starten.

Från tältet till startfållorna är det inte mer några meter.

 

Gångtid max 2-3 minuter beroende på vilken fålla du ska in i.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Jag har hämtat nummerlapp i Sälen vid två tillfällen men det var nog 8-10 år sedan och således innan den här köhysterin tagit fart på riktigt. Då var det helt lugnt att hämta nummerlappen vid 6:30 och vad jag kommer ihåg var det inte många minuters kö. Men nu pratar vi om er som har lite mer bråttom och ska hämta lappen vid 5:30. Ska ni vara på den säkra sidan tror jag ni får börja köa vid 4:30. Själv tänkte jag dyka upp och hämta min lapp vid 6-snåret och har goda förhoppningar om att både hinna besöka en bajamaja och hinna in i fållan före starten går. Med lite tur hinner jag få på mig nummerlappen också :)

Link to comment
Share on other sites

Jag har hämtat i Sälen. Dock på öppet spår. De har bra fart på det där. 8-10 "kassor" och det tar inte mer än 10 sekunder per person. Kanske annat förfarande på Vasaloppet? Jag skulle inte oroa mig. De vet vad de sysslar med.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...