Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vilken fjäder på Staffanstaven?


Bergslagsbjörn

Recommended Posts

Det ska jag prova. Har testat massor av olika handskar men aldrig dubbla. Jag brukar dra två varv med sporttejp men det blir ändå blåsor.

Se till att hela paketet är torrt innan du börjar passet :-)

Provade dubbla handskar i dag. Ett par tunna skidhandskar som jag normalt kör på vintern och utanpå det ett par tunna montagehandskar. Kändes bra ungefär halva passet en dryg timme' date=' sedan började det göra ont. Och snudd på olidligt sista halvtimmen. Stora blåsor i båda händerna, mer i högra som vanligt. Glömde tyvärr hudsalvan som kanske hade hjälpt.

 

Tänk att det ska vara så besvärligt att slippa få ont i händerna. Nu får man ju ransonera träningen bara pga blåsorna.

 

Nästa gång blir det i alla fall andra remmar och hudkräm. Får se om jag försöker igen med dubbla handskar.[/quote']

jobbigt! men hade du den tunnaste handsken först på? jag kör ow sommarhanske först + lite itutrasad längst fram för fingrarna, ska röra sig bättre.

rem gör mycket. Madshus funkade inte för mig men när jag bytte från ow fler ögliga tillderas enklaste släppte problemen för mig.

Tror inte man blir kvitt blåsorna. Sommarträningen tar hårdare på alltfrån händer till axlar, s

träffar jag på vissa personer i dethär diskusionsinlägget på träning får jag garanterat blåsor ändå :-)

Link to comment
Share on other sites

Det som funkat bäst för mig är dessa http://www.jula.se/fingerlosa-montagehandskar-903087 .

De är lite tjockare men jag upplever inte att de blir jättevarma. Jag har då inte fått en enda blåsa sedan jag började med dessa, men som sagt så är det nog väldigt individuellt.

 

(Kör oftast med madhusremmar + OW rabbit lite då och då)

 

Vi är lite off-topic nu, eller hur? ;-P

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Har GDS varianten med elitfjädern på ett par SWIX CT3 och kört ca 30 mil sen slutet av mars.

Funkar utmärkt och jag har inga som helt problem med armbågarna. Jag tycker det går bra att ta i ordentligt i stavisättningen. Och de kostade "bara" 995:-

Link to comment
Share on other sites

passande nog verkar flera handlare ha höjt priset lagom till säsongsstart

Snarare är det så att tillverkaren har höjt priset så att vi handlare tvingas höja' date=' tyvärr. Men det säljer bra ändå och många är väldigt nöjda.[/quote']

såpass. Då hoppas jag att det dyker upp en konkurrent snart. Tror det vore bra för oss konsumenter

Link to comment
Share on other sites

passande nog verkar flera handlare ha höjt priset lagom till säsongsstart

Snarare är det så att tillverkaren har höjt priset så att vi handlare tvingas höja' date=' tyvärr. Men det säljer bra ändå och många är väldigt nöjda.[/quote']

såpass. Då hoppas jag att det dyker upp en konkurrent snart. Tror det vore bra för oss konsumenter

Elpex är väl på gång med ett alternariv.

Link to comment
Share on other sites

Snarare är det så att tillverkaren har höjt priset så att vi handlare tvingas höja' date=' tyvärr. Men det säljer bra ändå och många är väldigt nöjda.[/quote']

såpass. Då hoppas jag att det dyker upp en konkurrent snart. Tror det vore bra för oss konsumenter

Elpex är väl på gång med ett alternariv.

Jo, det sas så redan för ett år sen. Kan ju ha hänt lite under utvecklingen..?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...