Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Utmaning! Vätternrundan på rullskidor!


Skåningen

Recommended Posts

Hoppsan. Ber om ursäkt om jag råkade sno iden... Hittade inte detta forum förrän idag och hade ingen aning om ert upprop på åkare till VR på rullskidor.

 

Jag kan trösta er med att utmaningen finns kvar! Jag pausade för mycket för att ens jag själv tycker det skall räknas som "ett svep". Tjuvstartade på fredagen från Motala, tog paus (inkl ett inte så framgångsrikt försök att sova) i Jönköping under de mörka timmarna, tog nästa långa paus (inkl sovning) i Boviken.

 

Effektiv åktid drygt 22 timmar på 2or. Jag visste faktiskt inte att det fanns andra hjul förrän jag läste denna tråd. =) Gick nyss och kollade vad jag har.

 

Men om ni är duktiga åkare så är det nog ingen större match. Jag hade 11 rullskidmil i benen innan start. Kör nästa år, det blir roligt! Men var försiktiga i backen strax innan Huskvarna.

22 timmar rullskidor med bara 11 mil i botten ...

Jisses ... låter inte som någon rolig upplevelse trots att pausade en del.

Hur var kullerstenarna i Gränna :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Kroppen höll förvånansvärt bra. Klart att det sliter en del, men jag har bara några smärre blåsor i händerna och på fötterna. Under åkningen blev det en del vita fläckar på fötterna vilket jag gissar beror på vibrationer från asfalten. Inget egentligt problem. Knogarna till långfingrarna svullnade så jag var tvungen att skära upp handskarna för att släppa på trycket. Småsaker som jag gissar att ni erfarna hade kunnat förutse.

 

Träningsvärk i stort sett överallt förståss... Plågsamt att deodoranta. =)

 

Ryggen blev ju trött. Vet inte hur mycket ryggsäcken bidrog till att göra saker värre även om jag vill ge otroligt mycket beröm till Haglöfs som skapat en fantastiskt bra säck. Den orsakade inte ens en antydan till skavsår!

 

Ja, jag hade för få rullskidmil i kroppen. Hade en hyfsad mängd löpning i kroppen, en del roddmaskin och armhävningar som bas.

 

I Gränna gick jag på den bit som var kullerstenar. Likaså gick jag den nedre delen av backen ner mot Huskvarna...

Link to comment
Share on other sites

Bra jobbat Totte! Hur kändes kroppen efteråt? Var det några problem med händer' date=' rygg eller annat? Bra uppvärmning inför nästa sommars utmaning då det blir sträckkörning:-)

Har själv testat en lång multisporttävling där vi körde i 80 timmar inklusive totalt 2 timmars sömn. Då växlade vi såklart mellan olika löpning, cykel och paddling så det blev inte så farligt monotont, även om den längsta löpetappen varade 22 timmar. Man kan hålla igång ganska länge om man håller en jämn fart och äter och dricker tillräckligt.[/quote']

Imponerande!

 

Bara 22 h löpning är ju ngt i hästväg.

 

Hur la ni in sömnen då? Jag skulle vara rädd att ta någon längre paus (med eller utan sömn) av rädsla för att benen skall stelna till bortom återvändo. Hur kort var varje sömnpaus och hur låg de utfördelade? Tog ni flera korta sömnpauser redan på ett "tidigt" stadium, eller körde ni till kroppen bara skrek efter sömn och pytsade in nån liten minimidos sömn när det var helt oundvikligt?

Efter 16 timmar lade vi in en timmas sömn, då sov vi i bagageutrymmet i vår minibuss. Andra natten var vi ute på 22 timmarslöpningen så då sov vi i några omgångar ute i skogen direkt på marken, 20 minuter varje gång där en av oss var tvungen att vaka så att vi inte försov oss:-) Konstigt nog blev vi inte så stela i musklerna men en i laget fick däremot riktigt otäcka skavsår och en annan skadade axeln under en paddling men vi kunde ändå forsätta. 18 lag startade och 6 kom i mål. Vi var sist av lagen som kom i mål men nöjda ändå:-)

Link to comment
Share on other sites

Totte: Stark och bra prestation och riktigt bra jobbat att komma i mål.

 

MEN, jag tycker det är fullständigt förkastligt att köra rullskidor runt Vättern samma helg som det är Vätternrundan. Det var trångt nog som det var och om man då räknar in den extra marginalen man vill ta när man kör förbi en rullskidåkare (eftersom en stav in i hjulen inte känns särskilt lockande) så blir risken för olyckor betydligt större när mer folk tvingas närmare mittlinjen. Särskilt om det här börjar bli en grej och fler gör det.

 

Som sagt, jättekul grej och jättebra prestation. Men det finns 12 andra helger under sommaren där det inte är 16000 cyklister på vägen samtidigt. Jag föreslår att du väljer en sån nästa gång.

Link to comment
Share on other sites

Thorrez: Angående val av helg så kan jag till viss del hålla med.

Nu var det iofs så att fram till Jönköping var det INGEN som led av det eftersom jag tjuvstartade och inte åkte tillsammans med cyklister. Efter Hjo hade leden tunnat ut så pass att en rullskidåkare inte var något nämnvärt tillskott av stök jämfört med övrig trafik med bilar, barnvagnar och för all del stillastående cyklar. Och just aspekten att inte vingla ut bland cyklar av trötthet och tappad koncentration var bidragande till att ta ett rejält avbrott i Boviken.

 

Dessutom är Vätternrundan uppenbarligen mycket av en folkfest och inte en 100% blodig tävling och av kommentarer att döma från både cyklister (med få undantag) och publik så uppskattades deltagandet. Vägarna ÄR öppna för allmänheten och det är en accepterad del av Vätternrundan.

 

Fast mest handlar det nog om att min sambo cyklade och vi passade på att åka Rundan samma helg.

 

Noterar att du inte skriver "om det blir en nästa gång". =)

Link to comment
Share on other sites

Totte: Stark och bra prestation och riktigt bra jobbat att komma i mål.

 

MEN, jag tycker det är fullständigt förkastligt att köra rullskidor runt Vättern samma helg som det är Vätternrundan. Det var trångt nog som det var och om man då räknar in den extra marginalen man vill ta när man kör förbi en rullskidåkare (eftersom en stav in i hjulen inte känns särskilt lockande) så blir risken för olyckor betydligt större när mer folk tvingas närmare mittlinjen. Särskilt om det här börjar bli en grej och fler gör det.

 

Som sagt, jättekul grej och jättebra prestation. Men det finns 12 andra helger under sommaren där det inte är 16000 cyklister på vägen samtidigt. Jag föreslår att du väljer en sån nästa gång.

Ja, jag gnällde ju om det i början också... Men efter att ha åkt rundan själv börjar jag undra om det inte skulle funka utmärkt att starta på lördagsmorgonen efter sista start? De cyklister som startar sent är ju så gott som alla betydligt snabbare än den snabbaste rullskidåkare, och så många långsamåkare lär man väl inte hinna ikapp? Jag har iofs inte räknat efter, men det kanske kan vara en idé. Om man skall åka ett helt gäng bör man väl i vilket fall kolla med arrangören innan.

Link to comment
Share on other sites

Har inte varit inne på forumet ett tag (har cyklat) men har sedan en rätt lång tid funderat på VR på rullskidor sedan jag körde en kortare cykeltävling på 6 mil i höstas och t.o.m hamnade i lokalblaskan eftersom jag körde på rullskidor.

Körde på cykel i år och såg också dig Totte och noterade att du inte hade ngn nummerlapp. Grattis! Tror inte att arrangören skulle godkänna att man ställde upp i VR med rulskidor även om det knappast är speciellt farligt. Min plan var/är att köra 1-3 veckor före eller efter VR gärna samma år för att få ihop en bra summatid. För att slippa köra med pannlampa bör man köra någorlunda nära midsommarhelgen. Finns det några som ställer upp och satsar på ca 16-18 timmar (klassiskt/tävlingshjul) så är jag gärna med. Support från en bil/MTB med stavar (hjul) och mat/vätska är mer eller mindre nödvändigt för att kunna köra någorlunda fort annars måste man ha en rätt tung ryggsäck eller handla i en affär på vägen. En nödlösing är att "preparera" vägen i förväg med mat och vätska. Stavsupport behövs definitivt om vi skall köra flera i en klunga men de är svåra att veta var man skall placera så då är vi nog tillbaka vid mänsklig support under loppet;-)

Link to comment
Share on other sites

Har inte varit inne på forumet ett tag (har cyklat) men har sedan en rätt lång tid funderat på VR på rullskidor sedan jag körde en kortare cykeltävling på 6 mil i höstas och t.o.m hamnade i lokalblaskan eftersom jag körde på rullskidor.

Körde på cykel i år och såg också dig Totte och noterade att du inte hade ngn nummerlapp. Grattis! Tror inte att arrangören skulle godkänna att man ställde upp i VR med rulskidor även om det knappast är speciellt farligt. Min plan var/är att köra 1-3 veckor före eller efter VR gärna samma år för att få ihop en bra summatid. För att slippa köra med pannlampa bör man köra någorlunda nära midsommarhelgen. Finns det några som ställer upp och satsar på ca 16-18 timmar (klassiskt/tävlingshjul) så är jag gärna med. Support från en bil/MTB med stavar (hjul) och mat/vätska är mer eller mindre nödvändigt för att kunna köra någorlunda fort annars måste man ha en rätt tung ryggsäck eller handla i en affär på vägen. En nödlösing är att "preparera" vägen i förväg med mat och vätska. Stavsupport behövs definitivt om vi skall köra flera i en klunga men de är svåra att veta var man skall placera så då är vi nog tillbaka vid mänsklig support under loppet;-)

Du och alla andra på forumet är välkomna att åka Antenrundan på rullskidor i år igen vi ska försöka få så många rullskidåkare som möjligt med.

 

Så i år slipper jag köra följebil och kan åka rullskidor i stället. Jag återkommer med mer info närmare loppet (31 Augusti)

 

Bra genomtänkt inför ev VR åkning på rullskidor.

Link to comment
Share on other sites

Har inte varit inne på forumet ett tag (har cyklat) men har sedan en rätt lång tid funderat på VR på rullskidor sedan jag körde en kortare cykeltävling på 6 mil i höstas och t.o.m hamnade i lokalblaskan eftersom jag körde på rullskidor.

Körde på cykel i år och såg också dig Totte och noterade att du inte hade ngn nummerlapp. Grattis! Tror inte att arrangören skulle godkänna att man ställde upp i VR med rulskidor även om det knappast är speciellt farligt. Min plan var/är att köra 1-3 veckor före eller efter VR gärna samma år för att få ihop en bra summatid. För att slippa köra med pannlampa bör man köra någorlunda nära midsommarhelgen. Finns det några som ställer upp och satsar på ca 16-18 timmar (klassiskt/tävlingshjul) så är jag gärna med. Support från en bil/MTB med stavar (hjul) och mat/vätska är mer eller mindre nödvändigt för att kunna köra någorlunda fort annars måste man ha en rätt tung ryggsäck eller handla i en affär på vägen. En nödlösing är att "preparera" vägen i förväg med mat och vätska. Stavsupport behövs definitivt om vi skall köra flera i en klunga men de är svåra att veta var man skall placera så då är vi nog tillbaka vid mänsklig support under loppet;-)

Du och alla andra på forumet är välkomna att åka Antenrundan på rullskidor i år igen vi ska försöka få så många rullskidåkare som möjligt med.

 

Så i år slipper jag köra följebil och kan åka rullskidor i stället. Jag återkommer med mer info närmare loppet (31 Augusti)

 

Bra genomtänkt inför ev VR åkning på rullskidor.

Kanonkul om Antenrundan också blir ett rullskidslopp. En mkt fin runda det fanns väl egentligen bara två st lite halvluriga ställen, nedförsbacken vid Långared och järnvägsövergången, men åtminstone den sistnämnda bör vara lätt att fixa till. Ligger också rätt bra till i tävlingsprogrammet veckan före hade varit kört.

 

Cupschema 2008

2008-08-23 Alliansloppet, 56 km, Trollhättan/Vänersborg

2008-09-20 Aleloppet, 16 km, Ale

2008-10-19 Landvetterrundan, 15 km, Landvetter

2008-11-02 Rollsborundan, 20 km, Rollsbo Industriområde/Kungälv

Link to comment
Share on other sites

Totte starkt jobbat!

Det visar ju bara att min ide om sträckan inte var så tokig trots allt. Vi kanske kan bli ett gäng som kör tillsammans under nästa sommar vid nåt tillfälle.

Men vi skall väl köra det i ett sträck då? Eller hur, inga sovpauser under vägen.

Link to comment
Share on other sites

Jag vill tacka ALLA er för positiva kommentarer kring detta.

 

Jo, blir det en gång till så skall det bli lite mer fart under skidorna och mindre pauser. Nu vet vi ju att sträckan är inom det möjligas gräns. Jag lovar ingenting, det måste passa i tiden också.

 

Fast jag (som är rätt dålig tekniskt sett) oroar mig redan för Huskvarnabacken... Några av de andra backarna tackar jag Gud för motvinden jag hade i år.

Link to comment
Share on other sites

Hej Totte. Som andra är jag stum av beundran för din prestation som "visat vägen" för att detta går.

 

Det är även en indikation att det borde gå att realisera även min idé: Att åka öppet spår söndag, åka bakvägen på natten (med följeslagare) och komma till Sälen lagom till starten öppet spår måndag och även åka detta. Innalles 27 mil. Möjligen prövar jag nästa år om Niklas (helst, men det kan även vara någon annan) följer mig som serviceman på natten

 

Även jag skulle vilja vara med på det rukllskidrace som skåningen med flera planerar, jag är bara rädd för att jag måste hålla ett lägre tempo åtminstone de första milen.

Men detta kan nog bli ett problem för hela idén, dvs. att verkligen kunna hålla ihop hela vägen. Även om vi får ihop ett någorlunda jämnt gäng så finns det skillnader som visar sig i olika skeden. Men som sagt, spännande initiativ i den anda jag gillar.

Link to comment
Share on other sites

Lars-Erik:

Jag gillar din ide. Har dock redan lovat att (förutsatt organisatörens OK) dra runt en kvinna som inte kan åka själv genom att åka Tjej- eller Kortvasan med dragpulka... Jag måste därför tacka nej till din ide detta år. Tyvärr.

 

Iden borde dock vara klart genomförbar. Problemet är att få i sig tillräckligt med mat. Tror inte det fungerar att leva på blåbärssoppa och bullar så långt. Runt Vättern påstod min pulsklocka att jag brände ungefär 23000 kcal. Jag åt ordentligt på den rundan och ändå kändes kroppen "tom" hela veckan efter.

 

Att åka tre Vasalopp kräver nog att servicepersonalen har exempelvis en husvagn i Evertsberg där det bjuds på lagad mat. Sånt går att ordna.

 

Hmmm. Det känns som "göra eller inte göra"-fasen slarvats bort och planeringsfasen tjuvstartat. =)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju även en annan stor sjö i Sverige (Vänern) där det arrangeras ett 3-dagars cykellopp

22-24 maj 2009 (22,21,och 13 mil långa är etapperna ) med ett antal depåer och inte

så mycket cyklister man stör. Gillar man att åka rullskidor och arrangörerna går med

på att släppa ut ett gäng fanatiska rullskidåkare får man ju många mil och blåsor för pengarna.

Link to comment
Share on other sites

Angående turen Sälen-Mora-Sälen-Mora (27 mil) kan det vara läge att ha lite koll på vägövergången. Kanske lite vanskligt att komma där i full karriär nedför om man kommer innan vägen har spärrats för trafik och belagts med snö.

 

Annars kan man ju börja med kortvasan och sedan köra i skytteltrafik non-stop hela (dryga) veckan fram t.o.m. VL. Tjejvasan får avverkas med peruk, smink och lösbröst, för att hedra de pionjärdamer som körde VL i lösskägg på den tiden.

 

Själv tror jag att jag ännu har en hel del outrättat i ordinarie VL så del lär dröja innan jag stör uppladdningen för detta genom att köra någon ultra-variant.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Thorrez: Angående val av helg så kan jag till viss del hålla med.

Nu var det iofs så att fram till Jönköping var det INGEN som led av det eftersom jag tjuvstartade och inte åkte tillsammans med cyklister. Efter Hjo hade leden tunnat ut så pass att en rullskidåkare inte var något nämnvärt tillskott av stök jämfört med övrig trafik med bilar, barnvagnar och för all del stillastående cyklar. Och just aspekten att inte vingla ut bland cyklar av trötthet och tappad koncentration var bidragande till att ta ett rejält avbrott i Boviken.

 

Dessutom är Vätternrundan uppenbarligen mycket av en folkfest och inte en 100% blodig tävling och av kommentarer att döma från både cyklister (med få undantag) och publik så uppskattades deltagandet. Vägarna ÄR öppna för allmänheten och det är en accepterad del av Vätternrundan.

 

Fast mest handlar det nog om att min sambo cyklade och vi passade på att åka Rundan samma helg.

 

Noterar att du inte skriver "om det blir en nästa gång". =)

Jag antog att det var dig jag körde förbi någonstans mellan Jönköping och Hjo vid 7-8 tiden? Annars fanns det minst en rullskidåkare till på banan. Anledningen till att jag reagerade som jag gjorde (toksågade ditt val av helg) var just att jag i det läget upplevde att det var väldigt trångt på vägen och vid ett par tillfällen tvingades flera cyklister ut på yttre vägbanan. Och mycket riktigt inträffade den värsta vurpan på den stärckan ca 20 minuter efter att jag cyklat förbi med flera till sjukhus som följd.

 

Varför då öka risken?

 

Jag gillar skrs idé att köra på lördagen, då är man inte iväg och får samma helg om det passar bättre av logistiska (och ljusmässiga) skäl.

 

Och visst, det är en allmän väg och du har rätt att vara där. Men det betyder inte att det är rätt att göra det. Jag har rätt att köra ett tvåmil löppass på vägen mötandes cyklistern under vätternrundan men det betyder inte att det inte är korkat att göra det.

 

Noterar att du inte skriver "om det blir en nästa gång". =)

Självklart blir det en nästa gång, nu vet du ju att du kan ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jotunheimen runt på rullskidor verkar ju lysande! Särskilt utförslöpan på slutet som verkar vara sådär 1200 höjdmeter på ett par kilometer väg. Kan man kanske åka med hjulen borttagna o lite burkvalla under rullskidorna :-)
Link to comment
Share on other sites

det är rätt dumt att köra rullskidor mitt i en cykeltävling. på tammarenrunt (vålarullen) så skulle man inte passera ledarbilen/mc men rullskidåkarna gjorde det och va helt plötsligt uppe och körde bland cyklister i 55km klassen. deras stavar va väldigt farliga. fast hade man kraschat så hade väl det blivit dyrast för dem i utrustningsväg... men man vill ju inte att någon ska få asfalts eksem. okej det såg rätt häftigt ut när dom körde 22km/h innan mc slåäppte oss och vi försvann. men men.....dom svarta riddarna vet väl inte bättre ;).

Eftersom mr joo hade delat upp klasser och start ordning så borde man ha följt det. Att köra runt samma helg som VR då det är ca 7000 ovanan cyklister som desutom är trötta att utsätta dem för en helt ny provning att köra runt dem med rullskidor, vore inte bra. låt vr ha sin helg dom söker och betalar väldigt mycket pengar för att få ha en tävling på allmän väg. Det vore rätt dumt att gå ihop 20 man för att köra en klunga på rullskidor under det motionsloppet, utan att ha frågat VR´s tävlingsledning om lov.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var tvungen att testa. Igår 24/7 startade jag kl 3,25 från v193/195 en mil söder om Hjo. Körde medsols och var i mål 18,5 timmar senare, dvs lite mer än dubbla tiden på Vätternrundan (9,06). Men åkte alltså inte Vätternrundan utan bara runt Vättern. Distans 293 km. Vätternrundan i år fick jag till 298 km med GF 305. Skillnaden på 5 km beror dels på att jag körde väg 50 förbi Nykyrka och inte den nya "omvägen" (4 km) på småvägar väster om V50 och dels på att jag inte körde start-mål dubbelt 2 km som man gör på Vätternrundan. Det sistnämnda hade varit för jobbigt mentalt;-).

 

Snittpuls första 8 milen 120 sedan körde jag 14 mil med enbart GPS (GF205). Snittpuls sista 7,5 milen 135. Hade ingen support utan körde helt solo med en ryggsäck med 3 liters "vattenpåse". Hade även med all energi i form av 600 gr sportdryck (torrvikt), 1 kg choklad/godis och Enervit GT-tabletter. Hade några längre stopp på ca 3* 15 minuter inkl vattenpåfyllning/toabesök/ompackning + flera kortare. Med "helsupport" kunde jag kanske kommit ned till dryga 17,5 h. Körde på Swenor Finstep med tävlingshjul.

 

Vädret var nästan idealiskt med svaga vindar, mest medvind upplevde jag det som! Däremot aningen för varmt +26 vilket gjorde att vätskan gick åt lite för fort och att det blev fler långa stopp.

 

Vägarna/trafiken var i stort sett OK förutom hela väg 50 Hammarsundet-Ödeshög som är smal och hårt trafikerad den tid på dygnet jag körde. Ödeshög - Huskvarna är väldigt vackert och nästan ingen trafik men Grännas kullerstenar inkl enorma mängder bilar och människor var lite jobbigt. Även backarna ner mot Huskvarna var på gränsen till farliga med tävlingshjul, hade 40 km/h trots försök att bromsa. Genom Jönköping på cykelbanan längs playan var däremot en njutning.

 

Nästa sjö att runda får bli Anten. Fast det är klart innan jag dragit gräsmattan över mig så skulle jag vilja runda även Sveriges största sjö under ett och samma dygn. Det är bara knappt 40 mil kortaste vägen runt Vänern och med samma fart + support kan det möjligen gå under 24 h..... Ngn som är sugen?

Link to comment
Share on other sites

Grymt imponerad Everest!

Min udda tanke att åka runt Vättern visade sig altså fungera. Blir rikigt sugen nu själv.

Men hur var det rent mental? Var det inte tungt att åka så länge och helt själv?

Hur känns kroppen nu?

Tänk själv tanken med full support och ett större gäng där man växeldrar. Måste vara roligare och lättare.

Link to comment
Share on other sites

Grymt imponerad Everest!

Min udda tanke att åka runt Vättern visade sig altså fungera. Blir rikigt sugen nu själv.

Men hur var det rent mental? Var det inte tungt att åka så länge och helt själv?

Hur känns kroppen nu?

Tänk själv tanken med full support och ett större gäng där man växeldrar. Måste vara roligare och lättare.

Mentalt var det upp och ner men faktiskt mest på en jämn nivå "jag kör rullskidor i det vackra sommar-Sverige och tänk inte på hur långt det är kvar". Även "akta dig för lastbilen" och FM-radion i mobilen fungerade som avledande faktorer. Men iof på tex VL så brukar jag tänka att nu har jag hälften, en tredjedel kvar osv. Det funkade bara delvis nu. Efter två tredjedelar var det ju över ett VL kvar och jag hade redan två i benen. Men å andra sidan kör man aldrig riktigt hårt nära maxpuls.

 

Jo, ett gäng hade varit trevligare, framförallt full support. Men sen är det inte helt lätt att få ihop ett helt lag. Tiden skall passa, helst ett fönster på kanske en vecka för att avvakta en dag med bra väderleksprognos och det skall definitivt vara nära midsommar för att slippa eget ljus. Sen bör man vara rätt lika prestationsmässigt ca led 1-3 (0-4) på VL eller motsvarande på rullskidor. Är man fler så ökar också risken för att ngn vill dra för hårt, är skitnödig, bryter en stav osv. Sen gäller det att ha klara regler innan för vad som händer efter 15 timmar när hjärnan inte riktigt fungerar som vanligt. Krävs en viss support och klara regler om ngn bara lägger sig ner i ett dike och skriker för att de är trötta eller har enorma skavsår. Kör själv inte multisport men de skulle nog tycka detta vara ett enkelt förberedelsepass och de har säkert en hel del att lära ut om den mentala delen. Alla relativt tränade skidåkare kan säkert köra rullskidor långsamt minst 18 timmar och säkert uppåt det dubbla innan de blir så trötta att de ramlar verkligen ramlar ihop pga av fysiskt trötthet.

Men givetvis så underlättar det med draghjälp och samarbete. Dessutom blir det roligare både före och efter. Så som sagt sagt, hänger gärna på och kan vara med planera för en tur runt Vättern eller kanske ännu hellre Vänern. Det bör väl vara möjligt att fixa sponsorer?

 

Kanske är rullskidor/skidor den uthållighetssport du kan hålla på med längst utan vila? Löpare får mer skavsår, stötar osv pga av de bara använder benen och inte vilar i nedförsbackar. Cyklister använder också bara benen och riskerar att somna med hög fallhöjd. I vattensporter kan du kapsejsa när du somnar.

 

Idag har jag känt mig rätt sliten måste jag erkänna, inte muskulärt men riktigt trött hela dagen. Har dessutom lite skavsår på händerna. Enligt vågen gick jag ner 2 kg vilket stämmer någorlunda med hur mkt jag stoppade i mig och hur mkt jag förbrukade.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...