Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Elpex dämpande stav


lejon

Recommended Posts

Nån som har kört med staven ett tag och kan rekommendera den ? Vet inte om jag ska välja denna eller staffanstaven. Kör idag med Madshus nano carbon race. Blir de stor skillnad i styvhet och pendel ? Har inga problem med armbågar etc idag.. utan tänker mer i förebyggande syfte då man åker relativt mycket. Hur hade ni gjort ?

Staffanstaven har jag inte testat' date=' men jag har åkt ca 10 mil med Elpex. Jag kör också med Madshus 100 uhm som du och det är ingen skillnad i pendel tycker jag. Har dock satt i Madshus-remmar i Elpex då de passar mig bäst. Skön dämpning i första hugget i asfalten, men det känns fortfarande styvt som med Madshus-staven.[/quote']

Är du nöjd?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply
Nån som har kört med staven ett tag och kan rekommendera den ? Vet inte om jag ska välja denna eller staffanstaven. Kör idag med Madshus nano carbon race. Blir de stor skillnad i styvhet och pendel ? Har inga problem med armbågar etc idag.. utan tänker mer i förebyggande syfte då man åker relativt mycket. Hur hade ni gjort ?

Staffanstaven har jag inte testat' date=' men jag har åkt ca 10 mil med Elpex. Jag kör också med Madshus 100 uhm som du och det är ingen skillnad i pendel tycker jag. Har dock satt i Madshus-remmar i Elpex då de passar mig bäst. Skön dämpning i första hugget i asfalten, men det känns fortfarande styvt som med Madshus-staven.[/quote']

Är du nöjd?

Jajamän! Väldigt mycket bättre än exels dämpade spets som jag testat vid ett par tillfällen! Jag har inga problem med armbågarna så jag kan inte säga om det avhjälper sådana besvär.

Wickström testar inför nästa Vasalöparen. Får se vad han tycker om den.

Link to comment
Share on other sites

Jag har också testat staven under en tid nu och jag är mycket nöjd. Jag tycker framförallt att jag får bättre stavfäste. Det blir alltså en mer naturlig stavisättning och det tycker jag är värt väldigt mycket. Stavremmen är väl inte den bästa på marknaden så den tror jag att många kommer att byta. En fördel med stavremmen är dock att man låser kardborren åt "fel håll" vilket gör att det inte klämmer på handens utsida som jag upplever att en del remmar gör. (på mina händer)

Jag och Erik kommer som tidigare inlägg skvallrat om att recensera den i kommande vasalöparen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...