Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sista-minuten-ändring av norska damlaget till Drammen men inga toppkandidater:

http://www.langrenn.com/endret-uttak-verdenscup-drammen-2016.5839268-1743.html

 

Våndas en del över vilka som ska med ur den norska trion som bara kör enkeldistanser; Krogh, Röthe och Dyrhaug. Alla tre visade god form i NM.

Dissade Krogh, men blev både Röthe och Dyrhaug för mig. Det är så mycket poäng på spel i femmilen i och med att det är hela 6 st spurtpriser så vill ha folk med bra chanser i det loppet med.

 

Emil Iversen var länge i mitt lag men ramlade ur till slut. Kan vara ett misstag eftersom han har god chans i båda loppen, men är lite grön och oetablerad.

 

Haga vs Falla blev det Falla. Tänkte där att Falla knappast hade blivit nominerad till en tremil om hon inte är i bra skick. Får se, Haga hade varit ett säkrare val, men Falla har kapacitet att ta fler poäng. Har alltid sett Haga som en skejtåkare, även om hon har bra resultat i klassisk sprint i år så tror jag inte riktigt på att hon på riktigt är bra i den disciplinen.

Link to comment
Share on other sites

Ratade faktiskt Stina. Kan vara helt fel och 100 bortkastade poäng, men Haga har visat en uppåtgående trend. Hoppas även att Falla är tillbaka i god form.

Spurtpriserna i tremil/femmil är ju ett argument för lite viktning av distansåkare, inte minst på herrsidan så du har nog tänkt rätt med både Dyrhaug och Röthe.

Link to comment
Share on other sites

Nei! Det var dumt med Poltoranin. Jeg forsøkte å finne info i går kveld, men fant ingenting. Tok det nesten for gitt at han skulle starte, hvem skal nå forsvare Kazakstans ære (og min plassering)?

 

Jeg valgte oss bort Stina. Jeg ville bare ha med én som kun gikk sprinten, siden så mange går begge løp. Utslaget ble at Maiken skal gå tremilen også, der kan hun ta poeng. Da er det bare Johaug som kun går en distanse på mitt damelag. Kan vise seg å være en grov miss.

Min joker er Sophie Caldwell. Hun er god i klassisk, vant sprinten i TdS, men har ingen gode resultater på distanse. Jeg gambler på at dette blir et gjennombrudd, i det minste noen poeng. Mest sannsynlig får hun et ok resultat i sprinten, så hopper hun over 30 km for å spare seg til Stockholm...

 

Dette spillet får altså en nordmann til å heie på en amerikaner og en kazakstaner i Holmenkollen!

Link to comment
Share on other sites

Poltoranin kommer nog ta tillräckligt med poäng om han är frisk och åker på lördag. En herråkare som är på 6:e plats vid alla bonusstationer på 5-milen och 6:a i mål tar 70 poäng den dagen. Det är 10 p mer än en 3:e plats ger på sprinten. Och jag tror Poltoranin kommer prestera betydligt bättre än så på lördag. 

 

Och Johaug kommer troligtvis att plocka 160 poäng med all bonus på söndag. Är knappast en miss att ha med henne även fast hon inte åker sprinten.

Link to comment
Share on other sites

Det ble litt feil i redigeringen min. Absolutt ingen miss å ha med Johaug, men kan definitivt være en miss å ikke ha med Nilsson!

 

Jeg tenker at veldig mange spillere har med de klare favorittene. Og det viser seg alltid at en av dem svikter eller at noen uventede gjør det bra. Derfor gamblet jeg på Caldwell som ikke er blant toppfavorittene på sprint og på Harvey som ikke har vist veldig god form, men som kan gjøre det bra på begge distanser. Så blir det enten bullseye eller femhundredeplass.  :)

Link to comment
Share on other sites

4 av 5 herrar och 6 av 7 damer vidare för min del. Iversen var ju nån sekund bort så det kan man ju inte lipa över. Håller med om att det är tungt för de med Fossli,5 hundradelar... Kalla var också bara 8 hundradelar bort men då får man stå på lite.

 

Kul att norske junioren Skar tog sig vidare.

Link to comment
Share on other sites

Bra kval av Diggins. Hun var virkelig blitt bedre i klassisk denne sesongen.

 

Og synd for Fossli, han brakk staven underveis. Jeg er ikke så god til å lese på leppene, men kunne se det var noen fraser i samme kategori som "fy fabian" og "uffda" som kom fra ham etter målgang.

Link to comment
Share on other sites

Gick helt okej idag. Men surt att Stina tappade 20 poäng på sitt lite väl tuffa spårbyte på upploppet. Surt också att Brandsdal tappade Hattestad förbi sig, kostade också 20 poäng. Små marginaler, kunde alltså ha varit en 40 p bättre dag med lite flyt.

 

Skönt dock att mitt val mellan Falla och Haga var rätt. Haga får nog ta i rejält på söndag om hon skall plocka mer poäng än Falla denna helg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg traff på de enkle som alle har og bommet på alle gamblinger. Emil Iversen kom ikke videre fra prologen, nå melder NRK at han ikke går femmilen heller. Jaja, jeg får komme sterkere tilbake neste helg.

 

e: 

 

Veldig synd for Fossli som sagt. Det NRK ikke nevner er at han bare vare 0.06 sek fra å gå videre til kvartfinalen.

 

http://www.nrk.no/sport/fossli-utslatt_-_-gikk-hele-drittrunden-uten-stav-1.12785451

Link to comment
Share on other sites

Startlistan för femmilen har kommit http://medias1.fis-ski.com/pdf/2016/CC/2197/2016CC2197SL.pdf

 

Hittar ingen Ustiugov i listan. Annars har jag 7/8 herrar i startlistan, godkänt. Ett av de svårare momenten denna helg var ju att lyckas lista ut vem som kommer att starta. Dock räknar jag inte med att Brandsdal kommer ta så många poäng, men han skötte ju sig OK på sprinten och tar någon enstaka poäng i morgon så är det ju bra. Finns ju en hel del spurtpriser.

Link to comment
Share on other sites

Väldigt besviken på Poltoranin. DNF 0 poäng... Inte heller Harvey gör det något vidare.

 

Edit: Dreamteam Drammen/Kollen

 

Sundby 185

Northug 144

Dyrhaug 134

Vylegzhanin 106

Tönseth 103

Hattestad 80

Brandsdal 72

Turyshev 61

 

Har 1-3 och 7. För dåligt. Och dyrt att missa Tönseth. Flera som jag kämpar med i toppen hade med honom. :/

Edited by Frazzi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...