Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Kul att jag, kanske, gjorde rätt som valde Manificat istället för Harvey. Inte lika kul att ha med Poltaranin och Gloersen ... :)

Fast Gloersen åkte ju riktigt bra för att vara ett klassiskt lopp idag, hans bästa nånsin i klassiskt? I morgon har han en distans som borde passa honom så Gloersen kan faktiskt visa sig vara ett riktigt bra val denna helg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Inte så svårt att pricka pallen. Diggins imponerar. Kalla och Östberg OK, Pärmäkoski liten besvikelse. Stina kunde ju tagit nån poäng. Känns som att hon är lite rädd för distanslopp. Masstart borde ju passa henne.

 

Ja, jeg trodde vi skulle få se en liten reprise fra Kuusamo og at taktikeren Nilsson skulle henge med i front. Og Diggins imponerer ja, det er vel det beste resultatet i en fellesstart for henne , dagen etter hun tok sin beste plassering i klassisk.

 

Jeg valgte bort Jacobsen fordi jeg trodde at forrige helg ble for hard, en miss og det ser ut til hun blir å regne med i Finland også. 

Link to comment
Share on other sites

Jacobsen är definitivt i Dream Team för Stockholm/Falun.

Var det inte bonuspoäng vid 3,2km-passeringen? Ser inget i resultatlistan.

Jacobsen är med i dream team, ja. Också bonus på ett ställe idag. 

 

Johaug 215

Östberg 179

Weng 172

Jacobsen 131

Falla 122

Diggnis 117

Kalla/Pärmäkoski 74

------

Ingemarsdotter 66

Stina 63 

 
Själv ville jag ha med Diggins, men visste inte vem av Kalla, Pärmäkoski eller Stina jag skulle peta så blev inget av det. Med facit i hand hade det inte varit så stor skillnad vem av dem man petat bara man hade fått med Diggins.
Link to comment
Share on other sites

Jag har alla utom Diggins. Tappar drygt 40 poäng med Stina istället för henne i laget.

 

Frazzi leder hela shebanget och har bra chanser att kamma hem en ny, handplockad Madshus-utrustning om han håller ihop det över Lahti och Tour de Canada. Han behöver inte ens vara med och tampas med oss Skidforum-pöbeln. Jag harvar runt 40-strecket och gnäller över sjuka herrar ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har alla utom Diggins. Tappar drygt 40 poäng med Stina istället för henne i laget.

 

Frazzi leder hela shebanget och har bra chanser att kamma hem en ny, handplockad Madshus-utrustning om han håller ihop det över Lahti och Tour de Canada. Han behöver inte ens vara med och tampas med oss Skidforum-pöbeln. Jag harvar runt 40-strecket och gnäller över sjuka herrar ;)

:) Kan låta lite drygt men mitt fokus har hela tiden varit att vinna totalen så har inte haft så stort intresse för ligorna.

 

Noahs Ark leder skidforumligan kollade jag upp. Team larsbern är stark tvåa. kretiochpleti ser ut att ha tappat en del, kanske missat att byta lag nån helg?

 

Vet inte om jag sett så många lag med Diggins, så inte tappar man ju något egentligen. Men hade varit kul att ha med henne.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Diggins tar stadig nye skritt fremover. Nå har hun vist at hun kan prestere i klassisk og på fellesstarter også. Det lover godt til skiathlon neste helg, men jeg tviler litt på kapasiteten hennes. Men hun kan jo ta poeng i fristilsprinten og. Da er jeg mer tvilende til Kalla, hva hender med formen der mon tro?

 

Det var vel ikke mange som hadde med De Fabiani idag, det var sterkt av en U23 å hevde seg i den krigen.

Link to comment
Share on other sites

Vylegzhanin 151

Ustiugov 147*

Sundby 130*

Krogh 107*

Dyrhaug 102*

De Fabiani 102

Kriukov 100

Manificat 98*

------

Northug 86*

Iversen 82

Hattestad 80*

Bessmertnykh 80

 

* de jag lyckades pricka in denna helg.

 

Rätt bra. Tror jag drar ifrån lite i toppen. De som har Vylegzhanin i laget kommer plocka en del placeringar om de inte totalt gjort bort sig med resten av laget.

Link to comment
Share on other sites

Vylegzhanin 151

Ustiugov 147*

Sundby 130*

Krogh 107*

Dyrhaug 102*

De Fabiani 102

Kriukov 100

Manificat 98*

------

Northug 86*

Iversen 82

Hattestad 80*

Bessmertnykh 80

 

* de jag lyckades pricka in denna helg.

 

Rätt bra. Tror jag drar ifrån lite i toppen. De som har Vylegzhanin i laget kommer plocka en del placeringar om de inte totalt gjort bort sig med resten av laget.

Jag fick ju bara sex herrar med Röthes och Poltoranins frånfall i helgen, men OK med Ustjugov, Sundby, Krogh, Dyrhaug, Northug. Tönseth föll tillbaka lite mycket idag.

 

Såg ut i spurten som Krogh hade mer att ge om Vylegzjanin inte varit i vägen.

Link to comment
Share on other sites

Är det förtfarande kretiochpleti som leder skidforums interna liga ? Och visst är han och bl.a. du och Frazzi före experterna ?

Har aldrig ledit. Kom in i matchen efter Ruka. Var skidforumetta i Lillehammer men annars gjort några mediokra helger. Framförallt Drammen/Oslo där jag bommade helt. Tror jag gick ok idag, hade bl a De Fabiani.

Link to comment
Share on other sites

Norges lag uttaget till Lahti. Framgår inte vilka som dubblerar.

 

Kvinner

Therese Johaug, Nansen IL

Heidi Weng, IL i BUL

Astrid Uhrenholdt Jacobsen, Heming IL

Ingvild Flugstad Østberg, Gjøvik Skiklubb

Ragnhild Haga, Åsen IL

Maiken Caspersen Falla, Gjerdum

Kathrine Harsem, IL Varden

Kari Øyre Slind, Oppdal IL

Maria Strøm Nakstad, Byåsen Skiklubb - Friplass, SkanCup

Mari Eide, Øystre Slidre IL

 

Menn

Eirik Brandsdal, Kjelsås IL

Pål Golberg, Gol IL

Ola Vigen Hattestad, Ørje IL

Sondre Turvoll Fossli, Hokksund

Håvard Solås Taugbøl, Lillehammer Skiklubb

Sindre Bjørnestad Skar, Bærums Verks Hauern IF

Martin Johnsrud Sundby, Røa IL - Friplass, WC-vinner

Petter Northug, Strindheim IL

Finn Hågen Krogh, Tverrelvdalen IL - Friplass, WC-vinner sprint

Emil Iversen, Varden IL

Hans Christer Holund, Lyn Ski

Niklas Dyrhaug, Tydal IL

Sjur Røthe, Voss IL

Didrik Tønseth, Byåsen IL

Anders Nøstdahl Gløersen, Rustad IL

Daniel Myrmæl Helgestad, Henning Skilag - Friplass, SkanCup

Mathias Rundgreen, Byåsen IL - Friplass, SkanCup

Martin Løwstrøm Nyenget, Lillehammer Skiklubb - Friplass, SkanCup

Link to comment
Share on other sites

Ja, Diggins tar stadig nye skritt fremover. Nå har hun vist at hun kan prestere i klassisk og på fellesstarter også. Det lover godt til skiathlon neste helg, men jeg tviler litt på kapasiteten hennes. Men hun kan jo ta poeng i fristilsprinten og. Da er jeg mer tvilende til Kalla, hva hender med formen der mon tro?

 

Det var vel ikke mange som hadde med De Fabiani idag, det var sterkt av en U23 å hevde seg i den krigen.

Inför Lahti funderar jag på följande tre damer; Kalla, Haga och Pärmäkoski. Finskan är allround och jämn på plac 5-15 utan spets. Haga har visat stigande form och bra attityd i masstart, får hon gå sprint? Kalla kanske har kommit till det där läget att hon vänder den svarta blicken till resultat, inte omöjligt att hon levererar även i fristilssprint. Vad tror ni?
Link to comment
Share on other sites

Inför Lahti funderar jag på följande tre damer; Kalla, Haga och Pärmäkoski. Finskan är allround och jämn på plac 5-15 utan spets. Haga har visat stigande form och bra attityd i masstart, får hon gå sprint? Kalla kanske har kommit till det där läget att hon vänder den svarta blicken till resultat, inte omöjligt att hon levererar även i fristilssprint. Vad tror ni?

Jag tror inte att Charlotte mår bra i själen...;-)

Link to comment
Share on other sites

Inför Lahti funderar jag på följande tre damer; Kalla, Haga och Pärmäkoski. Finskan är allround och jämn på plac 5-15 utan spets. Haga har visat stigande form och bra attityd i masstart, får hon gå sprint? Kalla kanske har kommit till det där läget att hon vänder den svarta blicken till resultat, inte omöjligt att hon levererar även i fristilssprint. Vad tror ni?

Jag tror inte att Charlotte mår bra i själen...;-)

http://www.sweski.com/charlotte-kalla-avstaar-for-vm-i-finland.5845292-184999.html

Då kan jag bortse från Kalla. Pärmäkoski eller Haga?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg hadde valgt bort Kalla uansett, men nå kan hun hvile seg i form til Canada. 

 

Herresprinten, nå er det mange som er i form, det kan bli litt lotto. Pellegrino må vel med, muligens Gros også. Finn Hågen Krogh har svake resultater historisk på skiathlon, så kanskje han må regnes som en sprintspesialist denne helgen?

 

Pärmäkoski vs Haga er ikke lett, men førstnevnte er vel kanskje best motivert denne helgen? Vil tro det kan betale seg å ha med mer enn én finske denne helgen...

 

Ellers synes jeg Alex Harvey sin kurve stiger litt, han må da være veldig motivert til å toppe formen inn mot touren på hjemmebane. Poltoranin vil jeg ikke snakke om lenger. Men hvilke russere slår til denne helgen?

Link to comment
Share on other sites

Ellers synes jeg Alex Harvey sin kurve stiger litt, han må da være veldig motivert til å toppe formen inn mot touren på hjemmebane.

Harvey tog poäng på sprinten i Sthlm men kom på runt 50:e plats i lördags i Falun och på söndagen startade han inte. Så stigande håller jag inte riktigt med om...

Satsa han på Canada-touren är det väl inte ens säkert att han åker i Lahti?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg hadde valgt bort Kalla uansett, men nå kan hun hvile seg i form til Canada.

 

Herresprinten, nå er det mange som er i form, det kan bli litt lotto. Pellegrino må vel med, muligens Gros også. Finn Hågen Krogh har svake resultater historisk på skiathlon, så kanskje han må regnes som en sprintspesialist denne helgen?

 

Pärmäkoski vs Haga er ikke lett, men førstnevnte er vel kanskje best motivert denne helgen? Vil tro det kan betale seg å ha med mer enn én finske denne helgen...

 

Ellers synes jeg Alex Harvey sin kurve stiger litt, han må da være veldig motivert til å toppe formen inn mot touren på hjemmebane. Poltoranin vil jeg ikke snakke om lenger. Men hvilke russere slår til denne helgen?

Pärmäkoski lär ju dubblera, vilket inte är säkert med Haga.

 

Sen är ryssarna ett lotto men Ustjugov är allround. Han hade ju lite på G i Sthlm innan han försökte sig på att köra båda skidor i ett spår...

 

Och Sundby ska staka sig igenom första halvan av skiathlonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...