Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rallarn och Stråken


Davidssoneddie

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Vallatips från skigo. 

VALLATIPS Stråkenloppet 
Prognos; Minus 1 grad, gammal hård konstsnö
Molnigt. Kall natt innan.
Glid; LF Graphite HF Universal Topp; Pulver C44/7 alt.Flouid.
Fäste; Värm in ett lager Base i botten kyl väl och 2 tunna lager Violett klister kyl väl och täck med 2 tunna lager HF Blå burk.
Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Blev ju ett helt ok lopp spårmässigt trots förutsättningarna. Fruktansvärt mycket åkare dock av varierande kvalitet, jag som medelmåttig började varva folk redan på andra varvet av 11. Grymt gjort av Peo att kryssa sig fram på under 1:44! Hade vallat med violett klister, men det kunde nog kvittat. För det första hade jag ett rejält lager is efteråt och för det andra var banan utan problem stakbar. Bra arrangemang av Mullsjö SOK!

Link to comment
Share on other sites

Jo... ☺️ Men hade ju inte gjort ont om de hade sagt att de natt t lördag skulle spruta ny snö på startgärdet och däromkring en bit åt båda håll och att det hade fallit ur lite snö ur dimman plus att de fräste spåren så sent som natten innan o inte vid övergång t minusgrader. Summa summarum gick det ju inte att köra på lila klister. Ryckte fram ett par blanka jag hade med som tur var.....
Link to comment
Share on other sites

Peo va grymt stark helt otroligt att han kan åka så fort. Hoppas även seedningskommiten förstår det. Tycker elitgränsen borde gå omkring 1.48. Men skulle väl inte bli jätteförvånad om den går redan vid 1.45. Nordebo som åkte på 1.46 va ju 31 på vasaloppet 2015. Så han borde väl klara och stå i elit.
Link to comment
Share on other sites

Du kan nog ha rätt i att elit på 1:45 är lite väl tufft @matte82. Men kollar man åkarna som åkte runt 1:55 och 2:00 så borde gränserna för startled 1 och 2 ligga på 1:55 och 2:05 eller tuffare.

 

Men den som lever får se B)

 

Tror nog också att gränsen för elit kan gå vid 1.45. Tråkigt för då missar jag led 2 med 23 sekunder. Hoppas såklart på snällare seedning. 

 

Tycker för övrigt att det var ett bra lopp. Lite trångt ibland men tycker det funkade fint att skriva vänster så lämnade folk plats. 

Link to comment
Share on other sites

Ja risken finns ju helt klart för 1.45-1.46 för elit. Själv har jag hoppet på 1.47 men blir nog tufft. Men o andra sidan fick man vara fyra min efter peo i grottfallsrundan förra helgen så varför inte tre den här gången??:-) Tycker seedningen är något tuffare överlag iår. Känns som grupperna långt fram var överfulla förra året så kanske vill de minska där i år.
Link to comment
Share on other sites

Ja risken finns ju helt klart för 1.45-1.46 för elit. Själv har jag hoppet på 1.47 men blir nog tufft. Men o andra sidan fick man vara fyra min efter peo i grottfallsrundan förra helgen så varför inte tre den här gången??:-) Tycker seedningen är något tuffare överlag iår. Känns som grupperna långt fram var överfulla förra året så kanske vill de minska där i år.

 

Det blev 1.45 Ganska hård seedning men också väntat. Jag missade led 2 med 28 sekunder : (

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Någon som testat på spåren i veckan? Håller de för tövädret (och regnet)? 

18 höjdmeter per varv, låter som en flack slinga?

 

I tisdags kväll var det fantastiskt fint. Sista biten var inte klar då, på den lägsta delen.  Rejäla högar med konstsnö som skulle köras ut där.

Tänkte ta ett pass där ikväll igen, nu efter gårdagens +8 grader med regn och blåst.

Att det finns snö kvar på söndag är givet, men frågan är hur föret kommer bli. Med torrt väder nu kanske det kan bli hyfsat på söndag.

Link to comment
Share on other sites

I tisdags kväll var det fantastiskt fint. Sista biten var inte klar då, på den lägsta delen.  Rejäla högar med konstsnö som skulle köras ut där.

Tänkte ta ett pass där ikväll igen, nu efter gårdagens +8 grader med regn och blåst.

Att det finns snö kvar på söndag är givet, men frågan är hur föret kommer bli. Med torrt väder nu kanske det kan bli hyfsat på söndag.

 

Var på plats i Mullsjö igår kväll igen. Mildvädret har tagit hårt på snön. Slingan för loppet är ändå komplett, men ganska blött i några svackor och tunt på sina ställen. Spårfixarna förstärker sannolikt med mer snö där.

GPS:n säger 35m mellan högsta och lägsta punkt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...