Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Föranmälan VL17?


Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Satt just och läste en sagobok i ett väntrum... titeln lockade... Blek Inge!

Det visade sig vara ett troll från Småland som vid en vandring fick sitt smeknamn Blek Inge :)

 

Finns det likheter?

Inte vill vi väl ha troll här? Men Smålänningar är förhoppningsvis ok! :)

Link to comment
Share on other sites

Satt just och läste en sagobok i ett väntrum... titeln lockade... Blek Inge!

Det visade sig vara ett troll från Småland som vid en vandring fick sitt smeknamn Blek Inge :)

 

Finns det likheter?

Inte vill vi väl ha troll här? Men Smålänningar är förhoppningsvis ok! :)

Som invandrad norrlänning i Blekinge känner jag en stark samhörighet med det där trollet. Köpte boken på loppis när barnen var små, en mördande tråkig historia som ska lära barnen lite om Blekinges kommuner. Vad sägs om Ström-Olle (Olofström), Silla-Sölve (Sölvesborg), Hamna-Kalle (Karlshamn), tant Ronne (Ronneby) m.fl krystade figurer? Fick dig säkert att längta in till din väntande rotfyllning....eller vad du nu väntade på!

 

Du har helt rätt i att mitt namn här på Skidforum är sprunget ur det där fula trollet - touché!

Link to comment
Share on other sites

Jag fick bara plats som reserv, sidan kraschade 15 sekunder över nio när jag försökte och var sedan nere för mig ett par minuter och när jag väl kom igenom efteråt så blev det reservplats. Känns trist eftersom jag bara är ett år ifrån garanterad plats via lojaliteten.

 

Får väl bli något annat lopp istället.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick bara plats som reserv, sidan kraschade 15 sekunder över nio när jag försökte och var sedan nere för mig ett par minuter och när jag väl kom igenom efteråt så blev det reservplats. Känns trist eftersom jag bara är ett år ifrån garanterad plats via lojaliteten.

 

Får väl bli något annat lopp istället.

Brukar vara billiga platser mot slutet innan loppet. I år kostade de väl 500 kr sista veckan. Var - under hela februari - säkert 30 platser lr nåt sånt t salu varje dag på startplatser.se...
Link to comment
Share on other sites

Bara att vänta till slutet februari/ början på mars, finns många platser att köpa då. Var väl över 1000st som inte startade iår... Träna på så ska du se att det dyker upp mer platser ju närmare vasaloppet vi kommer.
Link to comment
Share on other sites

Jag fick bara plats som reserv, sidan kraschade 15 sekunder över nio när jag försökte och var sedan nere för mig ett par minuter och när jag väl kom igenom efteråt så blev det reservplats. Känns trist eftersom jag bara är ett år ifrån garanterad plats via lojaliteten.

 

Får väl bli något annat lopp istället.

Inte alls. Det finns GARANTERAT en massa platser att köpa i februari. Och väldigt sannolikt mycket billigare än nu. Så det är bara att träna, inga undanflykter:-)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...