Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kopia på årets TV sändning av Vasaloppet


BikeMike

Recommended Posts

Är det någon som vet var man kan få tag på en inspelning av TV sändningen. Någon DC Hub eller Torrent att ladda från t.ex. Själv var jag supporter/drickalangare längs vägen och skall ha synts på TV ett par ggr. Det vore ju rätt kul att se om det stämmer.

Jag var anmäld och hade planerat att köra själv men tyvärr kom flunsan och tog mig ett par dagar före start. Men det var rätt kul att följa loppet från sidan också och när man såg hur bakhalt och besvärligt de flesta hade det så var jag glad att jag inte utsatte min förkylda kropp för den ansträngningen.

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet var man kan få tag på en inspelning av TV sändningen. Någon DC Hub eller Torrent att ladda från t.ex. Själv var jag supporter/drickalangare längs vägen och skall ha synts på TV ett par ggr. Det vore ju rätt kul att se om det stämmer.

Jag var anmäld och hade planerat att köra själv men tyvärr kom flunsan och tog mig ett par dagar före start. Men det var rätt kul att följa loppet från sidan också och när man såg hur bakhalt och besvärligt de flesta hade det så var jag glad att jag inte utsatte min förkylda kropp för den ansträngningen.

http://www.vasaloppet.se/wps/VasaCMS/generated/resources.Startsidan/startsidan/se/1.html

 

 

nere till höger

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, det klart att man kan köpa vasaloppets DVD men som det sades i en annan tråd här på forumet så är ju bilderna från sändningen starkt nerklippta. Vasaloppet 90min står det på hemsidan om DVDn. Då är ju chansen rätt stor att de få sekundrarna som man syntes i TV inte finns med. Annars är säkert DVD skivan ett bra alternativ.
Link to comment
Share on other sites

Ja ja, det klart att man kan köpa vasaloppets DVD men som det sades i en annan tråd här på forumet så är ju bilderna från sändningen starkt nerklippta. Vasaloppet 90min står det på hemsidan om DVDn. Då är ju chansen rätt stor att de få sekundrarna som man syntes i TV inte finns med. Annars är säkert DVD skivan ett bra alternativ.

Har det inspelat på vhs....... du kan få köpa det ;)

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet var man kan få tag på en inspelning av TV sändningen.

Bor du i Stockholm så kan du komma förbi och få en kopia på DVD(-er). Maila mig privat. ..och nej, jag delar inte ut på nätet. (den främsta anledningen är att jag inte har det på dator utan på en inspelningsbar DVD-spelare med inbyggd HD till TV'n).

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet var man kan få tag på en inspelning av TV sändningen. Någon DC Hub eller Torrent att ladda från t.ex. Själv var jag supporter/drickalangare längs vägen och skall ha synts på TV ett par ggr. Det vore ju rätt kul att se om det stämmer.

Jag var anmäld och hade planerat att köra själv men tyvärr kom flunsan och tog mig ett par dagar före start. Men det var rätt kul att följa loppet från sidan också och när man såg hur bakhalt och besvärligt de flesta hade det så var jag glad att jag inte utsatte min förkylda kropp för den ansträngningen.

Prova denna: http://torrents.thepiratebay.org/3638574/Vasaloppet_2007.3638574.TPB.torrent

 

Hoppas det funkar.

Link to comment
Share on other sites

vilket program ska man spela filerna i?

Inte hunnit prova ännu' date=' men har du provat VLC?

Det borde funka...[/quote']

VLC e testat....det e ju DVD filer så jag funderar på om man inte måste bränna det för att det ska funka...Har redan testat Deamon tools...

Link to comment
Share on other sites

har bara testat att öppna en i taget (har inte fått ner hela än). Men man kan väl göra spellistor också.

Får bara massa skumma filer.....VOB, IFO mm vilka e det fimen ligger på? ingen film funkar i VLC....måsta man ha nåt annat program instalerat för o kunna köra filerna?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...