Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Seeding i 1 eller 2 år


Kim

Recommended Posts

Åkte ÖS 2017 på 5.54 och det ger mig seeding till startled 5.

 

Min plan var att starta i led 5 på VL 2018 & slå PB.

Har nu dock vunnit startplats till nattvasan och detta lopp ser jag mer som ett häftigt äventyr som jag nu ska köra med polaren. Satsar inte på någon tid utan tänker åka klassiskt och njuta av mörkret.

Kan inte köra Vasan på en bra tid efter nattvasan, de ligger för tätt inpå varann. Men jag vill ju jaga tid så har bestämt mig för att ösa på 100 % på ÖS veckan innnan.

Om jag orkar och har kraft så skulle jag vilja slapp-åka VL efter nattvasan & stötta min polare som gör debut på längdskidor & Vasan. Dock kommer mitt resultat på VL 2018 bli uselt för mig själv då jag vill åka med kompisen & peppa han i mål.

 

Hur påverkar det här min seeding till VL 2019?

Jag vill ha en riktigt bra seeding till VL 2019 då mitt mål är att åka ett riktigt Vasalopp i ett främre startled och slå PB!!

 

Mvh Kim

Link to comment
Share on other sites

Bästa räknas. Åker du ÖS på en bra tid i är är det det väl det ledet som gäller oavsett vad du gör på Vasaloppet? Eller?

 

Ja det är så jag hoppas det bedöms. Så de inte går efter senaste

 

 

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Om det är planen för 2018 så rekommenderar jag dig att åka något seedningslopp nästa vinter inför VL2019.

Ofta kan det vara lite snällare seedning på ett seedningslopp än Vasaloppet självt....

Håller inte riktigt med om att det är lättare att seeda sig på seedningslopp. Jag har startat i led 2 mina fem senaste Vasalopp. Samtliga gånger är det placering topp 1000 året innan som tagit mig dit. Åker i princip alltid 2-4 seedningslopp varje vinter o tror jag endast en gång på alla år lyckats få seedning till led 2. Iof är jag bättre på längre distans än 4 mil i jämförelse mot andra. Så kanske är individuellt vad som är lättaste vägen framåt i leden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...