Gubben Posted March 18, 2021 Report Share Posted March 18, 2021 Ca 50 mil. Mestadels på ett konstsnöspår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted March 18, 2021 Author Report Share Posted March 18, 2021 I morgon är nog sista chansen att åka, sen kommer vårvärmen i söder och då kommer jag att landa på 55 mil. :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kretiochpleti Posted March 18, 2021 Report Share Posted March 18, 2021 10 mil kvalitet i Sälen v1.34 mil grusskidor på enkla Uppsalaspår med start på tomten.Vasaåket 9 mil.=ca 53 mil. Men säsongen är inte slut. Hoppas få in en del fristil på skare i Luleå skärgård. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
red tag Posted April 23, 2021 Report Share Posted April 23, 2021 Nyss hemkommen efter en fantastisk vecka i Ylläs - Levi i Finska lappland kan jag nu summera vinterns skidåkning; totalt 140 mil, 75 klassiskt/parstakning och 65 skate..Underbar skidsäsong; riktig vinter och skidåkning på natursnö i 3 månader :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr X Posted April 24, 2021 Report Share Posted April 24, 2021 Det blev 46mil klassiskt på natursnö sedan januari, vilket jag tycker är bra, med tanke på att jag inte åkt skidor på säkert 30år [emoji15][emoji23] Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobbeB Posted May 2, 2021 Report Share Posted May 2, 2021 Nu har jag summerat säsongen 20/21.Jag har ingen koll på antal mil, räknar bara timmar.Skate: 56 Inkl. Vasaåket 4.44Klassiskt, nästan bara stakning: 48Skidorientering : 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
larsbern Posted May 2, 2021 Report Share Posted May 2, 2021 Nu har jag summerat säsongen 20/21.Jag har ingen koll på antal mil, räknar bara timmar.Skate: 56 Inkl. Vasaåket 4.44Klassiskt, nästan bara stakning: 48Skidorientering : 5Skidorientering 5! Bor du norröver? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TobbeB Posted May 2, 2021 Report Share Posted May 2, 2021 Skidorientering 5! Bor du norröver?Nej, jag bor i Valbo utanför Gävle.Vi hade gott om snö andra halvan av januari och nästan hela februari.Årsunda IF ordnade en träning med några banor och så var jag till Lugnet i Falun där de också hade gjort några banor.Gott om höjdmetrar och mycket spår att hålla reda på på Lugnet så det tog lite tid :-)Jag gjorde en enklare träning själv i Valbo också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tophat Posted May 5, 2021 Report Share Posted May 5, 2021 2105km från 2 december till 18 april. 13km med fäste, kanske 100km skate och resten stakning. 60km i Grönklitt på juldagen, resten i skogarna runt Oslo och på Sjusjøen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KjellJ Posted May 5, 2021 Report Share Posted May 5, 2021 Ligger på "bara" knappt 200 mil denna säsong. Ligger ändå i lä om man jämför med Örjan Sandler (gamle skridskokungen med bl a OS-brons från Grenoble -68) som fyller 81 i år och fram till början av april åkt 425 mil! Han tränade under fjolåret 800 tim, varav 900 mil cykel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted May 5, 2021 Author Report Share Posted May 5, 2021 Ligger på "bara" knappt 200 mil denna säsong. Ligger ändå i lä om man jämför med Örjan Sandler (gamle skridskokungen med bl a OS-brons från Grenoble -68) som fyller 81 i år och fram till början av april åkt 425 mil! Han tränade under fjolåret 800 tim, varav 900 mil cykel.Ja, det är då en verklig krutgubbe, otroligt imponerande ! :o Måste nog lyssna på Runes löparpodd, när han intervjuar honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KjellJ Posted May 5, 2021 Report Share Posted May 5, 2021 Ja, det är då en verklig krutgubbe, otroligt imponerande ! :o Måste nog lyssna på Runes löparpodd, när han intervjuar honom.https://www.op.se/artikel/orjan-80-tranar-som-en-olympier-har-akt-over-400-mil-skidor-i-vinter-det-blir-en-daglig-ritual-for-mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts