Volevodin Posted January 5, 2021 Report Posted January 5, 2021 Hur många skidmil har ni hittills denna säsong. Just nu har 0 mil att jämföra med förra året, då jag hade 15 mil vid den här tiden. Men just nu spelar det ingen roll, om det skulle finnas spår tillgängliga, då jag är sjuk med feber, magknip o diarré. Gjort covid-test idag och hoppas att det inte är denna förrädiska sjukdom, ty då kan säsongen vara körd. Quote
Pask Posted January 5, 2021 Report Posted January 5, 2021 Mina enda skidmil är från förra veckan i Borås. Åkte 7 dagar i sträck och fick ihop 18 mil. Quote
jola61 Posted January 5, 2021 Report Posted January 5, 2021 Drygt 80 mil i Torsbytunneln + drygt 40 mil utomhus. Quote
oxberg Posted January 5, 2021 Report Posted January 5, 2021 Jag har staplat mil hela julen tills igår. Gjorde också Covidtest idag.. Quote
MC Hammer Posted January 5, 2021 Report Posted January 5, 2021 Inte koll på distans men 10,5 träningstimmar på snö har det blivit. Varav noll spårmaskinpreparerade. Quote
utter Posted January 5, 2021 Report Posted January 5, 2021 31 mil den här säsongen. Brukar ligga på det dubbla så ingen bra start. Dålig vinter och inställt träningsläger. Quote
TobbeB Posted January 6, 2021 Report Posted January 6, 2021 50-60 skulle jag tro. Ca 50/50 skate/klassiskt. Quote
chofska Posted January 6, 2021 Report Posted January 6, 2021 25mil med 97% stakning har jag samlat Quote
NotReallyGunde Posted February 15, 2021 Report Posted February 15, 2021 Efter denna magiska vinter vi har så är det för få mil, men är i gång. Racefox sa senast startled 6, låg på startled 8 för några veckor sedan. Resan till Nordenskiöld 2022 är i gång. Quote
Thorrez Posted February 15, 2021 Report Posted February 15, 2021 17 mil i Mora en långhelg i december, 22 mil i Skåne. Hoppas att snö håller över helgen så borde jag kunna skrapa ihop 10 mil till. Quote
utter Posted February 15, 2021 Report Posted February 15, 2021 76 mil. Det börjar arta sig. Problemet i januari och februari har faktiskt varit för mycket snö (Inga spår och snöskottning istället) och sen för kallt. Quote
Turbo123 Posted February 15, 2021 Report Posted February 15, 2021 Har åkt så gott som varje dag sedan 2:a januari. Missade tyvärr säsongsstarten i december pga segdragen förkylning. Ungefär 30 mil på ca 6 veckor skulle jag tro att det blivit sedan dess. Kortare pass på lunchen och lite längre på helgen. Har varit mycket bra förhållanden i Borås. Synd att alla motionärstävlingar är inställda bara... Quote
Volevodin Posted February 16, 2021 Author Report Posted February 16, 2021 17 mil i Mora en långhelg i december, 22 mil i Skåne. Hoppas att snö håller över helgen så borde jag kunna skrapa ihop 10 mil till. Det lär vara många år sedan det var så bra snöförhållanden i Skåne - ett år vet jag att det ramlade ner rejält med snö på östra sidan av Skåne och jag och min kompis var nere och åkte öppna DM 30 km fristil på Skepparlövs golfbana. Quote
larsbern Posted February 16, 2021 Report Posted February 16, 2021 26 mil i Torsbytunneln och Skidome under hösten och 37 mil under jan-feb under denna mysvinter.Kan hälsa att Kläppen överraskar när man är bannlyst från de norska vidderna. Quote
Volevodin Posted March 15, 2021 Author Report Posted March 15, 2021 Summerade årets skidåkning på snö; 52 mil totalt varav 33 mil klassiskt och 19 mil skejt - den bästa vintern på många år speciellt som huvuddelen av skidåkningen skett på natursnö. Förra vintern blev det bara 3 dagar på natursnö, resten dvs 1/3 mot i år var på konstsnö. Under 3 veckor i år var det burkvalla som gällde, behövde ej ta fram klistertuben en enda gång, först i slutet på säsongen kom den fram. Quote
Knappen Posted March 15, 2021 Report Posted March 15, 2021 Låter härligt Volevodin! Jag har ytterst få rena natursnömil i mina ben, knappt 4... (Vasaåket är blandat natur och konst)Själv lyckades jag bara få ihop 38 mil inklusive Vasaloppsarenans 9 mil... på knappt 28 timmar.Jag föredrar oftast att prata tid, självfallet vill man hinna så långt som möjligt på en tidsenhet men i vinter har jag varit om extremt olika glid... så enklare att räkna timmar för att se vad man lagt ner i träning. Quote
ViktorM Posted March 15, 2021 Report Posted March 15, 2021 106 mil totalt för mig hittills. Mycket åkning jul-nyår i Åsarna, Björnrike/Vemdalen, en helg i Orsa, en helg i Högbo har givit bra resultat. Siktar på påsk nu då jag bokat stuga i Vålådalen så räknar med att få ihop runt 130 mil innan skidorna åker in i förrådet! Quote
Volevodin Posted March 15, 2021 Author Report Posted March 15, 2021 106 mil totalt för mig hittills. Mycket åkning jul-nyår i Åsarna, Björnrike/Vemdalen, en helg i Orsa, en helg i Högbo har givit bra resultat. Siktar på påsk nu då jag bokat stuga i Vålådalen så räknar med att få ihop runt 130 mil innan skidorna åker in i förrådet!Hur är spår o terräng i Vålådalen ? Jag varit där tre gånger, två gånger på sommaren och en gång i mitten av april, men då åkte vi inget längd, bara utför. Quote
Maria Snö Posted March 15, 2021 Report Posted March 15, 2021 Runt 9 mil. Lite för att vara i det här sällskapet, men mycket för att vara i mitt liv. Hade blivit mer om man hade fått vara på kontoret, samt åka kollektivt. För då är det lättare för mig att klämma in skidåkning på vardagar. Quote
ViktorM Posted March 16, 2021 Report Posted March 16, 2021 Hur är spår o terräng i Vålådalen ? Jag varit där tre gånger, två gånger på sommaren och en gång i mitten av april, men då åkte vi inget längd, bara utför. Har aldrig kört där trots att jag växte upp inte så långt därifrån. Jag får återkomma med rapport! Blir spännande att se Ski Classics i helgen när dom kör där i helgen Quote
Petter Posted March 16, 2021 Report Posted March 16, 2021 Har aldrig kört där trots att jag växte upp inte så långt därifrån. Jag får återkomma med rapport! Blir spännande att se Ski Classics i helgen när dom kör där i helgenVar många år sen jag var där nu, men det har nog bara blivit bättre.Det finns både tuffa elitspår i krävande terräng och rena njutarspår ute på myrarna.Du får nog en trevlig vistelse. Quote
betaåkarn Posted March 16, 2021 Report Posted March 16, 2021 78 mil varav 18 mil vasaåket för mig. Hela december blev förstört på grund av corona och gav 0km, därför väldigt nöjd med både antalet mil och resultat på Vasaåket. Imorgon kan det bli årets sista 15 km då jag ska köra Racefox 10k race. Quote
Pask Posted March 16, 2021 Report Posted March 16, 2021 Inga lopp alls i år, så jag har mest åkt långa lugna pass för att det är så härligt. 80 mil klassiskt och 60 mil skejt hittills. Och än är inte säsongen slut. Quote
Recommended Posts