Knappen Posted March 8, 2022 Report Share Posted March 8, 2022 Jag har för mig att det funnits information tidigare om placering för medalj under årens lopp. Någon som har koll?Jobbigt att leta själv… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikom Posted March 8, 2022 Report Share Posted March 8, 2022 - Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted March 8, 2022 Report Share Posted March 8, 2022 Nä det finns en prestationsmedalj, den har en blank Kant på framsidan. Går att läsa om det här https://www.vasaloppet.se/lopp/skidlopp/vasaloppet/om/mal/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knappen Posted March 9, 2022 Author Report Share Posted March 9, 2022 Exakt, placering för att få blank kant . Vet faktiskt inte om det var blank kant 2019? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Gu Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 2019 var det den gamla medaljen och 2020 var första året men det nya med blank Kant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorrez Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Felräkning, radera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knappen Posted March 9, 2022 Author Report Share Posted March 9, 2022 2022: 1497?2020: 1712?2019: 1923?2018: 3152?2017: 2655?2016: 3310? Vet inte om det blev rätt men en längre lista vore kul… tar bara ruggigt med tid att räkna procent och scrolla resultatlistan för att matcha tid och placering, ingen kontrollräkning… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håll höger! Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Men var det någon skillnad på prestationsmedalj och kommaimålmedalj i år?Vi jämförde 2 olika men vi hittade ingen skillnad på dem. Blev rätt besviken om alla ska få likadana! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSO Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att man får nån speciell hårdvara för att man åker på medaljtid. Så känns inte som det spelar så stor roll? "Alla" vet väl att man avser vinnare + 50% i dagligt tal när man säger att man klarade "medalj" på Vasan. Få lär väl fråga efter metall-delen av det upplägget? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håll höger! Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Jag har faktiskt aldrig ens tänkt på att man får nån speciell hårdvara för att man åker på medaljtid. Så känns inte som det spelar så stor roll? "Alla" vet väl att man avser vinnare + 50% i dagligt tal när man säger att man klarade "medalj" på Vasan. Få lär väl fråga efter metall-delen av det upplägget? Nä helt riktigt. Tycker egentligen likadant. Men tydligen vill jag ändå att det ska vara en +50% medalj :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
megas Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Prestationsmedaljen tog slut i målet så alla fick samma. Frågade vid diplomutlämningen och fick då en med guldig kant så det är fortfarande olika medaljer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håll höger! Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Prestationsmedaljen tog slut i målet så alla fick samma. Frågade vid diplomutlämningen och fick då en med guldig kant så det är fortfarande olika medaljerToppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NLundmark Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Har man fått den ”vanliga” medaljen istället för prestationsmedaljen är det bara att mejla till Vasaloppet så skickar dom ut den när dom får in nya om några veckor. Förutsatt att man klarat tiden för prestationsmedaljen såklart ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkiJoL Posted March 9, 2022 Report Share Posted March 9, 2022 Intressant att prestationsmedaljen tog slut när antalet som klarade medaljtid var få historiskt sett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorrez Posted March 10, 2022 Report Share Posted March 10, 2022 Ska vi gissa på att de inte räknade med så många startande pga covid? Pratade med en kille på Johns sport och de hade slut på flera grejer eftersom de inte räknat med så mycket folk, så snacket i bygden verkar ligga åt det hållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forehandloop Posted March 10, 2022 Report Share Posted March 10, 2022 Vore det helt crazy att ha årtalet på medaljen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knappen Posted March 11, 2022 Author Report Share Posted March 11, 2022 Vore det helt crazy att ha årtalet på medaljen?Bra förslag till förbättring av VL, finns tråd för det . Jag gillar det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Posted March 11, 2022 Report Share Posted March 11, 2022 Vore det helt crazy att ha årtalet på medaljen?Tror de vill kunna använda medaljerna flera år och inte behöva slänga dem. Men att ha årtalet på bandet borde vara självklart.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MC Hammer Posted March 11, 2022 Report Share Posted March 11, 2022 Dom säljer väl gravering som en tjänst med ganska schysst marginal kan man anta.Har ju varit riktigt kasst för ekonomin flera år nu med stora kostnader för att fixa snö (främst 2020 men inte bara) och sommarveckan som brunnit inne 2 år etc etc. Sådant som kan förbättra ekonomin utan att höja pris för anmälan, namnbyte och bussbiljetter... ska vi nog se mest positivt på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forehandloop Posted March 11, 2022 Report Share Posted March 11, 2022 Tror de vill kunna använda medaljerna flera år och inte behöva slänga dem. Men att ha årtalet på bandet borde vara självklart..Ja och dom kunde då även ha "prestationsband".Helt neutrala medaljer år efter år är ju skittråkigt, borde va ett minne från ett specifikt lopp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oxberg Posted March 12, 2022 Report Share Posted March 12, 2022 Ja och dom kunde då även ha "prestationsband".Helt neutrala medaljer år efter år är ju skittråkigt, borde va ett minne från ett specifikt lopp.Håller med. Man får ju långloppskramp i stjärtmuskeln av Vasaloppets förfall. Jag tycker redan Marcan och Nordenskiöld är roligare och Mina A-mål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mackan85 Posted March 16, 2022 Report Share Posted March 16, 2022 Maila in era förslag om förbättringar till vasaloppet, det har jag gjort. Medaljen är en sådan. Sjukt tråkigt att dom snålar in på det och kör samma medalj varje år. Hur svårt kan det vara att åtminstone byta band och lägga till ett årtal på det? Sent from my SM-G986B using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håll höger! Posted March 17, 2022 Report Share Posted March 17, 2022 Maila in era förslag om förbättringar till vasaloppet, det har jag gjort. Medaljen är en sådan. Sjukt tråkigt att dom snålar in på det och kör samma medalj varje år. Hur svårt kan det vara att åtminstone byta band och lägga till ett årtal på det? Sent from my SM-G986B using TapatalkBra gjort!Årtal kan jag nästan förstå, kan skilja kanske 1000-1500 som får prestationsmedalj från ett år till ett annat. Blir onödigt att slänga bort 1000 medaljer eller band. Men blir såklart glad om de gör så. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SkiRunStats Posted March 15 Report Share Posted March 15 2022: 1497?2020: 1712?2019: 1923?2018: 3152?2017: 2655?2016: 3310? Vet inte om det blev rätt men en längre lista vore kul… tar bara ruggigt med tid att räkna procent och scrolla resultatlistan för att matcha tid och placering, ingen kontrollräkning… Dina beräkningar ser ut att stämma Knappen. Jag har gjort en sammanställning av antalet personer som tog medalj för hela perioden 1922-2022 här: https://skirunstats.wordpress.com/2023/01/16/hur-manga-brukar-ta-medalj-i-vasaloppet/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maria Snö Posted March 17 Report Share Posted March 17 Dina beräkningar ser ut att stämma Knappen. Jag har gjort en sammanställning av antalet personer som tog medalj för hela perioden 1922-2022 här: https://skirunstats.wordpress.com/2023/01/16/hur-manga-brukar-ta-medalj-i-vasaloppet/Mycket intressant statistik på din sajt, SkiRunStats! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts