larsbern Posted February 23, 2023 Report Posted February 23, 2023 Lyssnar på sprint-finalerna och börjar klura på om Calle H ska få till en "Hellner" likt VM i Oslo 2011. Hoppas... Quote
larsbern Posted February 23, 2023 Author Report Posted February 23, 2023 Bidde tjejerna som visade var skåpet ska stå. Quote
snabber Posted February 23, 2023 Report Posted February 23, 2023 Såg ju helt sjukt ut. Det är inte ens kul. Kändes lika mycket som en smocka mot längdåkningen. Det blir mer och mer bandy över det hela. Quote
Volevodin Posted February 23, 2023 Report Posted February 23, 2023 Det är inte Sverige som skall skämmas utan de andra nationerna som inte lyckas få fram tillräckligt bra åkare för att utmana "vita armén" Speciellt roligt var att Ribom knep silvret, hon har tagit ett stort kliv framåt sen förra året. Första gången jag hörde talas om Ribom var 2016, då jag var på plats i Gällivare och tittade på SM-tävlingarna, hon var en av Kalixtjejerna som visade framfötterna, men att hon skulle bli så bra anade man inte då. Quote
artur Posted March 3, 2023 Report Posted March 3, 2023 En sak jag funderar på är varför Sverige på senare år nästan undantagslöst underpresterat i stafetter (förrutom i damernas sprintstafetter)? En sådan som Charlotte Kalla kunde ofta lyfta sig några hack i en stafett (sprintstafetten i Oslo -11, OS 2014 och VM i Seefeld 2019) även om hon missat också. Nu känns det som att de på förhand lite svagare korten gör precis vad de ska medan "stjärnorna" inte alls når normal nivå och sen skyller på skidor eller att man fått åka i fel åkstil. Quote
Volevodin Posted March 4, 2023 Report Posted March 4, 2023 Dagens hjältinna var Linn Svahn, som gjorde en heroisk insats och sånär hängde med in mot spurten om brons o silver. Jag tänker på hennes bakgrund som sprintåkare i första hand och ändå hänga med på 3-milen och gå in på en fin fjärdeplats. Quote
larsbern Posted March 5, 2023 Author Report Posted March 5, 2023 Gött att Wille fick med sig en medalj och lite framgång från VM. Quote
Lejonet Posted March 6, 2023 Report Posted March 6, 2023 Gött att Wille fick med sig en medalj och lite framgång från VM. Med tanke på hans ålder så är ju det fantastiskt bra! Quote
Recommended Posts