Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

VL 2024 fulltecknat


Vas

Recommended Posts

Nästa års VL är fulltecknat och det verkar som många inte hann anmäla sig i tid med tanke på antal köpes-annonser som ligger ute på startplatser.se

 

Är inte heller anmäld men hoppas kunna köpa en plats nån månad innan.

 

Fick folk hybris pga att det handlar om det 100:e loppet eller vad är anledningen till det ökade intresset kontra årets VL som inte sålde slut förrän typ 1-2 veckor innan loppet?

Link to comment
Share on other sites

Det var nog smart drag av VL att öppna anmälan samtidigt som TV-sändningen pågick och så hade dom (vi) tur med bra väder och spår som höll för många åkare. 

Kan tänka mej att om vi fått repris på 2019 års VL-väder så hade inte lika många blivit sugna på att snabbt slänga in en anmälan. 

Ytterligare faktor är väl att pandemin (eller rättare sagt pandemins effekter på stora evenemang) nu hunnit falla i glömska. Dvs det "suget" som folk förväntade förra året kommer nu istället... för att det hunnit rinna tillräckligt mycket vatten under Läde-bron.

Link to comment
Share on other sites

Kul om folk söker sig tillbaka till motionsloppen!

 

Men ärligt talat, det här med 100:de Vasaloppet?? Det är ju ett skämt!

 

Vasaloppet firade 100 år förra året och nu skall man tydligen försöka fira en gång till 2024 med det 100:de loppet.

Tänk om det nu av nån orsak(främst omöjligt väder) inte går att genomföra loppet 2024....tjii får dem som lurades att köpa startplats av den anledningen....

Link to comment
Share on other sites

Finns redan nu runt 30 annonser på startplatser.se där folk i vad jag antar är panik vill köpa en eller flera startplatser. Borde man vara orolig att få tag i en startplats när det börjar närma sig? Jag hoppas inte det :-)

 

Jag har typ missat detta pga att man likt de senaste åren alltid fått förtur pga att man åkt flera VL men den förturen fanns tydligen inte i år…

Link to comment
Share on other sites

Finns redan nu runt 30 annonser på startplatser.se där folk i vad jag antar är panik vill köpa en eller flera startplatser. Borde man vara orolig att få tag i en startplats när det börjar närma sig? Jag hoppas inte det :-)

 

Jag har typ missat detta pga att man likt de senaste åren alltid fått förtur pga att man åkt flera VL men den förturen fanns tydligen inte i år…

Jodå, förtursanmälan öppnade 25 mars (EDIT: februari!) för dem som var anmäld till nåt lopp i år. Tror att det gällde alla lopp.
Link to comment
Share on other sites

Jodå, förtursanmälan öppnade 25 mars för dem som var anmäld till nåt lopp i år. Tror att det gällde alla lopp.

Hänger inte med Maria. Vad öppnade eller öppnar 25:e mars? Det är den 23:e nu :-) Anmälan till VL 2024 öppnade väl samma dag som årets VL gick av stapeln…eller? Och nu är alla platser slut.

Link to comment
Share on other sites

Jag missade också att förtursanmälan startade innan loppet men blev påmind dagen innan och hann anmäla mig.

Såklart det finns platser att köpa innan start, ju snabbare det fylls desto fler kommer säljas nästa år…

 

Köpa för spekulation? Säkert någon som gör det men jag skulle aldrig betala mer än ordinarie pris, mindre vore rimligare… det är ju egentligen köparens marknad eftersom det aldrig blir fullt i starten.

Link to comment
Share on other sites

Finns redan nu runt 30 annonser på startplatser.se där folk i vad jag antar är panik vill köpa en eller flera startplatser. Borde man vara orolig att få tag i en startplats när det börjar närma sig? Jag hoppas inte det :-)

 

 

Du kan alltid räkna med att när VL närmar sig så kommer ett betydande antal personer att dra sig ur pga sjukdom, dålig träning eller plötslig självinsikt (som inte fanns vid anmälningstillfället). Detta brukar innebära att de säljer sina startplatser och många gånger till ett klart lägre pris än vad det kostar att anmäla sig i ordinarie anmälan bara för att få tillbaka en del av det dom betalat i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Om du menar att du kanske seedar dej till bättre led och då inte vill att nummerlappen ska tryckas upp för tidigt, så är det ej relevant för de som köper personlig nr-lapp.

"De personliga nummerlapparna får låga nummer från en fyrsiffrig nummerserie och har ingen koppling till startled. "

enligt vasaloppet.se

Link to comment
Share on other sites

On 10/5/2023 at 6:28 PM, MC Hammer said:

Om du menar att du kanske seedar dej till bättre led och då inte vill att nummerlappen ska tryckas upp för tidigt, så är det ej relevant för de som köper personlig nr-lapp.

"De personliga nummerlapparna får låga nummer från en fyrsiffrig nummerserie och har ingen koppling till startled. "

enligt vasaloppet.se

En kompis som köpte fick något på 1500. Men man verkar inte kunna se i förväg?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...