Volevodin Posted November 30, 2023 Report Share Posted November 30, 2023 Lägger Vasaloppet ut de klockslag när repet dras på olika kontroller och är det reptider även i ÖS ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NLundmark Posted December 1, 2023 Report Share Posted December 1, 2023 Ja, reptiderna finns här: https://www.vasaloppet.se/lopp/skidlopp/vasaloppet/om/under/ och det är samma även på Öppet Spår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorrez Posted December 1, 2023 Report Share Posted December 1, 2023 Dock måste man nog inte ta det hela svartvitt på sekunden. Minns från "Stephan på glid" när de filmade funktionärer att de hade väldigt bra koll på vilka som var på väg (Typ "äldre paret och tjejen i blått ser pigga ut, så vänta och släpp förbi dem så drar vi innan trötta killen i grönt"). Så om du är sent på det se till att se pigg ut 🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted December 1, 2023 Author Report Share Posted December 1, 2023 Vid mitt senaste lopp 9.15 var jag i Smågan 9.14, Evertsberg 10.21 -------Eldris 16.31, så går man inte in i väggen borde det inte vara några problem för mig (om jag åker) Är det samma tider som gäller i ÖS oavsett om man startat tidigt eller sent ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola på Österlen Posted December 1, 2023 Report Share Posted December 1, 2023 Ja på sista frågan (vilket missbrukas av en försumbar mängd skidlöpare för att få längre maxtid till priset av att ljuga i självseedningen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts