miffisto Posted December 11, 2023 Report Share Posted December 11, 2023 Hej! Ny här. Planerar åka engelbrektsloppet 60 km 2024. De skriver att banan går på deras nya reservbana 3x20 km. Nån som vet nåt om det här spåret? Banprofil? Belysning? (Ska man ha pannlampa med sig?) Några tips om hur man ska lägga upp träningen nu när det är ca 8 veckor kvar? Så kuperat som möjligt? Alla tips är välkomna! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Volevodin Posted December 11, 2023 Report Share Posted December 11, 2023 Tror du slipper grisarna, då de satt upp stängsel runt det "infekterade" området, kan vara så att inhägnaden stoppar den gamla banan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maria Snö Posted December 11, 2023 Report Share Posted December 11, 2023 Hej och välkommen! Banprofilen finns på hemsidan: https://www.engelbrektsloppet.se/engelbrektsloppet-60 Pannlampa eller inte? Hmm, jag kommer inte ihåg hur det är med belysning... Nån annan som minns? Sen är väl frågan ur lång tid du tar på dig. Start klockan 10 - hinner det bli mörkt för dig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miffisto Posted December 12, 2023 Author Report Share Posted December 12, 2023 Tack! Ah, nu är jag helt inne i decembermörkret. Om man googlar lite ser man att solnedgången i Norberg kring 10/12 är kl 16:33 och skymning 17:18. Det borde jag nog klara! (med reservation för kropps- eller utrustningshaveri) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorrez Posted December 13, 2023 Report Share Posted December 13, 2023 Banan ser relativt snäll ut, minns jag rätt är de brantaste delarna när man kommer väster ifrån mot/över Klackberget och den delen är inte med. Om du bara vill genomföra så är träningstipset att åka så mycket på snö som möjligt. Krångligare än så är det inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob Posted December 18, 2023 Report Share Posted December 18, 2023 On 12/11/2023 at 5:37 PM, miffisto said: Hej! Ny här. Planerar åka engelbrektsloppet 60 km 2024. De skriver att banan går på deras nya reservbana 3x20 km. Nån som vet nåt om det här spåret? Banprofil? Belysning? (Ska man ha pannlampa med sig?) Några tips om hur man ska lägga upp träningen nu när det är ca 8 veckor kvar? Så kuperat som möjligt? Alla tips är välkomna! Banan är relativt platt. Om det är något du ska fokusera på så är det att köra längre pass tidsmässigt Dvs runt 3 timmar Ingen pannlampa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts