Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hjälp nacksmärta


positivt

Recommended Posts

Hej! I våras tog jag efter ca 10 års uppehåll äntligen tag i rullskidåkandet. Jag började rätt omgående få bekymmer med smärta i vänstra sidan av nacken. Ett bekymmer jag aldrig haft tidigare. Har gjort allt möjligt för att försöka bli av med smärtan med Sjukgymnast/Styrketräning mm. Jag har varit väldigt försiktig med träningsmängden men ändå blir jag inte av med bekymret. Ofta känns det bra under passen men där smärtan kommer efteråt och tyvärr påverkar vardagen med.

Någon här som haft liknande och i så fall hur lyckades ni bli av med det? Tack!! 

Link to comment
Share on other sites

Åven jag rekommenderar dig att låta någon kunnig titta på dig när du åker. Troligtvis gör då någon rörelse som orsakar detta problem.

Kolla med någon skidtränare eller skidintresserad/kunnig sjukgymnast. (Jag skulle kunna hjälpa dig om du bor nära Västerås. Både cert skidcoach och sjukgymnast 😉 )

 

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tack för alla svar. Upplever själv att min teknik är relativt bra men ändå värt ett försök. Har väl kanske tappat en del teknik på 10 års uppehåll!  Det är absolut stakningen som utlöser problemet. Jag bor i Halmstad men man bör ju kunna hitta någon som kan göra en videoanalys. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...