Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Har jag köpt fel skidor?


Cecilia

Recommended Posts

Jag blir inte klok. Har trott att jag köpt ett par skidor att skatea i men nu när jag googlar verkar skidan vara anpassad för klassisk åkning. Pjäxor och bindning är i alla fall rätt.. Kan någon svara på om skidan Fischer SCS Race är okej att skatea med med rätt bindning och pjäxa, eller måste jag byta skidan? 

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Maria Snö said:

Nyfiken, så var det skateskidor?

Det står varken skate eller klassisk. Men toppen är något uppåt så förmodligen.  

Då återstår frågan om jag kan använda de till skate ändå. De har inga skins, är kortare än vanliga och  bindning samt pjäxa är för skate.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Cecilia said:

Jag blir inte klok. Har trott att jag köpt ett par skidor att skatea i men nu när jag googlar verkar skidan vara anpassad för klassisk åkning. Pjäxor och bindning är i alla fall rätt.. Kan någon svara på om skidan Fischer SCS Race är okej att skatea med med rätt bindning och pjäxa, eller måste jag byta skidan? 

Har du köpt privat? Om du annars har köpt av en handlare så är de skyldiga att kunna ge ett tydligt svar på vad dina skidor är avsedda för.

Fischer tycks ha en modell som heter SCS Skate och om jag får gissa så heter motsvarande skida för klassisk åkning SCC Classic eller SC Classic(?).

Såhär skriver Fischer om SCS Skate:
 SCS Skate - Set | Fischersports - Sweden (Swedish)

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Trampe said:

Har du köpt privat? Om du annars har köpt av en handlare så är de skyldiga att kunna ge ett tydligt svar på vad dina skidor är avsedda för.

Fischer tycks ha en modell som heter SCS Skate och om jag får gissa så heter motsvarande skida för klassisk åkning SCC Classic eller SC Classic(?).

Såhär skriver Fischer om SCS Skate:
 SCS Skate - Set | Fischersports - Sweden (Swedish)

Köpte på Team Sportia, men de har gått i konkurs så personalen var inte alls kunniga..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...