Cecilia Posted December 21, 2023 Report Share Posted December 21, 2023 Jag blir inte klok. Har trott att jag köpt ett par skidor att skatea i men nu när jag googlar verkar skidan vara anpassad för klassisk åkning. Pjäxor och bindning är i alla fall rätt.. Kan någon svara på om skidan Fischer SCS Race är okej att skatea med med rätt bindning och pjäxa, eller måste jag byta skidan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skitester Posted December 21, 2023 Report Share Posted December 21, 2023 Det står på alle Fischerski om det er skate eller classic på oversiden av skiene. Du ser det også på om skiene har høy eller lav tupp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 22, 2023 Author Report Share Posted December 22, 2023 4 hours ago, Skitester said: Det står på alle Fischerski om det er skate eller classic på oversiden av skiene. Du ser det også på om skiene har høy eller lav tupp. Tack för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maria Snö Posted December 22, 2023 Report Share Posted December 22, 2023 Nyfiken, så var det skateskidor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 22, 2023 Author Report Share Posted December 22, 2023 9 minutes ago, Maria Snö said: Nyfiken, så var det skateskidor? Det står varken skate eller klassisk. Men toppen är något uppåt så förmodligen. Då återstår frågan om jag kan använda de till skate ändå. De har inga skins, är kortare än vanliga och bindning samt pjäxa är för skate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trampe Posted December 22, 2023 Report Share Posted December 22, 2023 10 hours ago, Cecilia said: Jag blir inte klok. Har trott att jag köpt ett par skidor att skatea i men nu när jag googlar verkar skidan vara anpassad för klassisk åkning. Pjäxor och bindning är i alla fall rätt.. Kan någon svara på om skidan Fischer SCS Race är okej att skatea med med rätt bindning och pjäxa, eller måste jag byta skidan? Har du köpt privat? Om du annars har köpt av en handlare så är de skyldiga att kunna ge ett tydligt svar på vad dina skidor är avsedda för. Fischer tycks ha en modell som heter SCS Skate och om jag får gissa så heter motsvarande skida för klassisk åkning SCC Classic eller SC Classic(?). Såhär skriver Fischer om SCS Skate: SCS Skate - Set | Fischersports - Sweden (Swedish) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trampe Posted December 22, 2023 Report Share Posted December 22, 2023 9 hours ago, Skitester said: Det står på alle Fischerski om det er skate eller classic på oversiden av skiene. Du ser det også på om skiene har høy eller lav tupp. Mja, Fischer DP Sprint är ju en klassisk skida(stakskida). Låg topp på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted December 22, 2023 Author Report Share Posted December 22, 2023 1 hour ago, Trampe said: Har du köpt privat? Om du annars har köpt av en handlare så är de skyldiga att kunna ge ett tydligt svar på vad dina skidor är avsedda för. Fischer tycks ha en modell som heter SCS Skate och om jag får gissa så heter motsvarande skida för klassisk åkning SCC Classic eller SC Classic(?). Såhär skriver Fischer om SCS Skate: SCS Skate - Set | Fischersports - Sweden (Swedish) Köpte på Team Sportia, men de har gått i konkurs så personalen var inte alls kunniga.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts